Verkocht: Seiko 6139 - 6002 Pogue '71 Resist dial

Aangezien de vorige advertentie inmiddels een rommel begint te worden en er een aantal flinke veranderingen zijn geweest leek het me verstandig een nieuwe advertentie neer te zetten.

Te koop aangeboden mijn Seiko 6139 - 6002 Pogue met resist-dial.

Het gaat dus om een Pogue met resist dial, zoals ze tot 1972 gemaakt zijn, een tandje zeldzamer dus dan de standaard dial zonder tekst.

Het horloge is in erg mooie staat, de kast is nog netjes scherp en de bezel ziet er nog netjes uit, deze is recent vervangen door een origineel exemplaar met nauwelijks verkleuring, zie foto’s voor details. Enige dingetje; de kroon draait de innerbezel helaas niet meer (dit kan ik eventueel laten repareren voor 50 euro). Snelverzet van dag en datum werkt uiteraard wel zoals het hoort. De dag is niet helemaal 100% uitgelijnd, maar is niet helemaal buiten beeld oid, slechts een klein beetje scheef. Verder werkt alles zoals het hoort, de chrono reset netjes en sterk op 0, en het horloge houdt netjes de tijd.
Het horloge komt met de originele stalen H-link band, maar is die helaas maar half correct… De helft is tapered, de andere helft straight…
Verder komt het horloge met originele Seiko box uit de jaren ’70, een erg leuke extra voor dit horloge.

De prijs voor al dit moois? 525 euro of een net bod!

het merk + het model
Seiko 6139-6002 ‘Pogue’ resist-dial chronograaf

de diameter (van links naar rechts zonder de kroon mee gemeten)
ongeveer 40.5 mm exclusief kroon

de leeftijd van het horloge
Volgens het serienummer uit december 1971.

aanwezigheid van papieren, doos en eventuele accessoires
Horloge komt op de originele stalen band, deze is echter niet helemaal 100% meer, de ene helft is namelijk straight (zoals het hoort), de andere helft is tapered. Verder zit er een originele Seiko doos bij.

eventuele verzendkosten of dat het alleen kan worden afgehaald
Verzenden kost 6,95 als verzekerd pakketje binnen Nederland met DPD. Ophalen kan ook, ik woon in Volkel (Noord Brabant)

de conditie van het horloge (krassen, slijtage, werkt het, enz.)
Erg goede staat, zie tekst hierboven en foto’s.

soort uurwerk (automaat, quartz, handopwinder, enz.) plus indien bekend het type (maker + type)
Seiko 6139 automaat chronograaf met day-date en snelverzet. Werkt nog geheel naar behoren.

vraagprijs
Ik wil graag 525 euro voor het horloge, maar sta open voor een net bod! Prijs komen we dan ongetwijfeld wel uit.

4 likes

Deze mag nog eens omhoog.
Bij de koop inbegrepen is nu een mooie aftermarket Hlink bracelet met solid links. Dit heeft veel meer body dan de originele gevouwen stalen banden.
Prijs is onderhandelbaar, ik zou zeggen doe gerust een bod!

3 likes

Verkocht. Hf en koper bedankt!

3 likes

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.