Verkocht - Seiko 7546-7000 TYPE II (1978)

Recentelijk overgenomen maar toch niet mijn cup of tea. Neemt niet weg dat het een ontzettend mooi horloge is.

Deze 7546-7000 is nog erg netjes voor een horloge van ruim 40 jaar oud. Het gaat om een gedragen horloge, er zijn dan ook sporen van gebruik zichtbaar. Dit zijn echter geen grote krassen, deuken of gekke beschadigingen.

Onder het glas is de schone licht-crème/champagne wijzerplaat met gave textuur en opgelegde indexen nog in perfecte staat. Voor zover ik kan beoordelen is het horloge volledig origineel.

In januari 2019 een onderhoudsbeurt gehad bij Koremans Uurwerkreparatie (reparatiebon aanwezig). Daarbij is het uurwerk gedemonteerd, gereinigd en van nieuwe olie voorzien. Het op de 6309 automaat gebaseerde 7546 quartz uurwerk tikt sindsdien weer netjes op tijd en precies op de indexen. Ook de datum en dagaanduiding (Kanji of Engels) werken vlekkeloos.

Uurwerk: Seiko 7546A quartz, 4 jewels
Diameter (excl. kroon): 37 mm
Lug-to-lug: 41 mm
Bandaanzet: 20 mm
Productiejaar/maand: mei 1978
Band: Originele stalen band, past om een pols van max. ongeveer 17,5 cm en is nog in erg goede staat. Daarnaast heb ik een bracelet extender gekocht waardoor het bandje draagbaar is voor een polsmaat van max 18,5 cm.
Geen doos of papieren. Bewijs/opdracht van onderhoud wordt meegeleverd.

De prijs is € 130 (exclusief verzendkosten). Geen ruil dit keer.

Foto’s:

Reacties en opmerkingen via PB.

5 likes

Gereserveerd voor een forumlid.

2 likes

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.