Verkocht! Seiko Turtle 6309-7049 uit 1981

Oeh, ik heb hier een beetje stress over, maar 't is voor de goeie zaak. Ik vind dit een ma-gi-straal horloge, maar het haalt het niet van m’n Speedmaster en m’n Sinn 556i (waarmee ik ook kan zwemmen).

Dus, met lichte twijfel te koop, een all original (op het glaasje na) Turtle uit 1981.
Het horloge loopt fantastisch en heeft vorig jaar een volledige poetsbeurt gekregen bij Seikoholic Drexeler in Mortsel. Het horloge loopt nu terug zoals het hoort én is opnieuw waterdicht gemaakt. Rubbertjes vervangen, etc. Je kan er dus gewoon mee doen waarvoor hij is gemaakt: leven.

Uiteraard is dit een Seiko die niet meer in nieuwstaat is, het beestje is ondertussen 39 jaar oud (net als ik, en ik ben zéker niet meer in nieuwstaat), maar hij ziet er cosmetisch geweldig en supercool uit.

Ik heb er een nieuwe Uncle Seiko GL831 opgezet, waardoor het horloge er helemaal correct uit ziet.

De prijs is vast, serieus, op 520 euro. Da’s niet niks, maar als ik de kosten samentel die ik er aan gedaan heb om het in de staat te krijgen waar het zich nu in bevindt, neem ik nog steeds een klein verlies.

Dus bij deze: 520 euro voor een stukje waterdichte, goed lopende Seiko geschiedenis. Dat is dan weer wel inclusief verzending-met-tracking vanuit België naar België of Nederland.

Hier een foto van een tijdgenoot aan de pols van Mick Jagger en daaronder het horloge zelf:

Specs:

Movement: 6309, automatic
Grootte: 45 mm maar draagt kleiner dan de moderne turtle wegens kleinere lug to lug.
Lugs: 22mm
Glas: mineraal
Staat: glas is perfect, de rest: gebruikt, maar niks storend. Vintage staat.
Band: rubber
Komt zonder doos en papieren, desgewenst wel met bewijs van onderhoud (op mail van de horlogemaker)

Groetjes!

Frederik

21 likes