VERKOCHT-slotje- Topper: Omega Seamaster 120 vintage (1967)

Deze parel, de Omega Seamaster 120 mag naar een nieuwe eigenaar. Dat gaat best pijn doen, maar mijn lust naar iets nieuws is groter dan dit horloge nu kan bevredigen. Ach, wat maakt het ook uit. “Ik doe wat ik doe en vraag niet waarom.” :stuck_out_tongue_winking_eye: Grijp die unieke kans om deze Seamaster uit 1967 in superstaat te bemachtigen.

Deze schoonheid is in ongepolijste en niet-gerelumede staat, zo zijn ze nauwelijks te vinden!

Screw caseback met de schitterende Seamaster gravure:

Een intacte mooie faded bezel, die beide kanten opdraait (wat hoort bij dit type).

De Omega gesigneerde kroon.

De originele wijzers en secondewijzer. Alleen het plexiglaasje is in de afgelopen 51 jaar eens vervangen (zonder Omega logo).

Vorig jaar kocht ik deze beauty hier op HF van @Nomdeplume1. Ik heb het horloge sindsdien slechts in roulatie en zorgvuldig gedragen. Ik zette hem op een olijfkleurige Ko-band, die bij de koop is inbegrepen:

![
En het is sowieso een ex van Andy, die oog heeft voor vintage schoonheid, zoals we hier weten. Hij heeft het horloge twee jaar geleden volledig laten servicen ( “volledig uit elkaar, nieuwe olie, afgeregeld, en nieuwe onderdelen waaronder een nieuwe uurwerk ring en nieuwe schoksysteem dekstenen”, aldus de adv destijds)

•Conditie: supermooie vintage staat, natuurlijk met wat tekenen des tijds, krasjes hier en daar, zichtbaar bijvoorbeeld de lug rechts boven…zie de foto’s voor een goede weergave.

•Referentienummer 135.027
•Uurwerk: Inhouse handopwind caliber Omega 601
•Kast: SS, ongepolijst
•Dimensies: ongeveer 37mm, exclusief Omega kroon
•Strap/bracelet: tropic style 19mm bandje (zelf iets ingekort) en een speciaal gemaakte olijfkleurige Ko-band. Die prachtig matcht met de accenten op de dial.
•Service: november 2016 terug uit service.

Naast het feit dat dit een prachtig horloge is, is deze ook gewild op de vintage-markt. Zeker in deze staat. En zal alleen nog in prijs gaan stijgen. Recent zag ik bij een van de Amsterdamse vintage-zaken een exemplaar in mindere staat voor ruim 2600 euro gaan. Ik zet de vraagprijs hier nu op 1850 euro. Geen inruil, zodat ik mijn lusten op zelfgekozen horloges kan botvieren.

•Overdracht in Leiden bij ING-bank, of verzekerde verzending op rekening en voor risico van de koper. Ik verpak bij eventuele verzending nauwgezet. Check ook mijn referenties hier op HF.

Het betreft hier een prive-verkoop. Daarom kan ik geen garantie geven op het horloge zelf. Wat ik je wel kan garanderen, is dat je betoverd zal zijn door de verfijnde schoonheid van een 51 jaar oud horloge.

36 likes

Up for the weekend.
Wie durft :stuck_out_tongue_winking_eye:?

5 likes

Gereserveerd :ok_hand:t2:!

6 likes

Verkocht! Bedankt HF en koper!

4 likes