Verkocht: Speedmaster Moonphase 3575.30.00 met 3575.20.00 look

Te koop:

Merk en model: Omega Speedmaster Moonphase
Referentie: 3575.30.00 maar momenteel met 3575.20.00 wijzerplaat en wijzers
Diameter: 42mm
Leeftijd: 2001
Papieren, doos en eventuele accessoires: alles inclusief
Verzendkosten of afgehaald: gratis verzending binnen NL of afhalen omgeving Haarlem
Conditie (krassen, werking etc): normale gebruikssporen
Soort uurwerk en kaliber: Handwind kaliber 1866
Band: originele stalen 1998 met 840 links
Serienummer: 77077XXX
Vraagprijs: €3750
Inruil: neen
Hierna volgen een nauwkeurige beschrijving en een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan.

Mijn Speedy collectie gaat flink uitgedund worden dus er mogen er nog een aantal in de verkoop. Nu bied ik deze 3575.30.00 Moonphase aan die momenteel echter de look heeft van de 3575.20.00. De originele zilveren wijzerplaat en wijzers van de 3575.30.00 zitten er uiteraard ook bij. Een wijzerplaat en wijzers vervangen kost weinig dus je kan hem weer veranderen mocht je de zilveren plaat liever zien dan de ivoorkleurige met blauwe wijzers.
Dit is een vrij zeldzaam model en ik ben er zelf lange tijd naar op zoek geweest.

Deze Moonphase is een handwinder met een stalen kast en een witgouden bezel. Het horloge is uit 2001 en het gaat om een full set (doos en papieren inbegrepen). Het wordt geleverd op de originele 1998 / 840 stalen band en dus niet op de lederen band die je op de foto’s ziet.

De laatste service dateert blijkbaar van 2015, tenminste volgens de bijgeleverde service rekening. Ik heb het horloge sinds januari in mijn bezit, gekocht van een HF lid en heb het slechts enkele keren gedragen. Ik heb het nooit precies gemeten maar ook nooit een merkbare afwijking vastgesteld.

Uiteraard gaat het om een gedragen exemplaar dus je zal wel wat kleine krasjes hier en daar ontdekken maar niets ernstigs, zeker niet gezien de leeftijd. Zover ik kan beoordelen is de kast nooit gepolijst. Op de wijzerplaat zie je ook enkele kleine stofjes als je met de loupe kijkt maar dat zou ook kunnen komen doordat de wijzerplaat in een stoffige omgeving is vervangen? Het was me echter nooit eerder opgevallen totdat ik het horloge vandaag inspecteerde om deze advertentie op te stellen.

10 likes

Laten we er gelijk €250 afknijpen en dan zitten we op €3500. Toch een zeer scherpe prijs voor dit exemplaar? Heb je interesse, niet schuw zijn…

Wie o wie?

Had ik al gezegd dat er een witgouden bezel op zit? Doe maar een bod mocht je interesse hebben…

Sunny up :sun_with_face:

2 likes

Omdat ik in een gulle bui ben, en net een Chartreuse op heb, vraag ik er nu nog slechts €3300 voor. Ongehoord goedkoop en nergens te vinden voor deze prijs! Als je het geen leuke gedachte vind dat ik het nog steeds draag ondanks deze advertentie, dan moet je niet zeuren maar wel meteen reserveren. Dan gaat het gelijk van de pols en in de doos…

3 likes

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.