Verkocht: Steinhart Explorer 39 Plexi Limited Edition 37/300

Hierbij wil ik de mooiste Steinhart ooit, naar mijn mening, aanbieden in het blauwe gedeelte. Het betreft de Steinhart Ocean Thirty-Nine Explorer dial Plexi Limited Edition. Dit model beschikt zoals de naam al doet vermoeden, over een plexiglas glaasje om het vintage gevoel nog meer te benadrukken. De lichtval op de dial geeft hierdoor een prachtig effect. Het plexiglas is volledig krasvrij.

Dit horloge is een Limited Edition met een oplage van 300 stuks, genummerd op de caseback. Ik was er snel bij en heb nummer 37 van 300 weten te bemachtigen.

De kaart van het horloge is afgestempeld op 3 maart 2019 en is daarmee nog net geen twee maanden oud.

De Steinhart is slechts enkele keren gedragen en in zeer goede staat. Enkele haarlijntjes op de sluiting, een minuscule haarlijn op de zijkant van de kast, niet zichtbaar te krijgen op de foto’s zo minuscule. Op de achterzijde van de lugs een paar kleine krasjes van een bandenwissel. Verder een paar kleine krasjes op de schakels die vastzitten aan de clasp, de clasp was namelijk bij ontvangst een beetje scherp, na een paar keer openen en sluiten niet meer, maar toen zaten er dus al wel een paar kleine krasjes op de schakels (zie foto’s). Al met al niets serieus, hoewel dit een aardige lijst lijkt, maar ik ben graag volledig. Alle schakels zitten er natuurlijk bij, dus als je je er erg aan stoort, kun je altijd een schakel wisselen.

Horloge komt inclusief doos, omdoos, kaarten, Gnomon poetsdoek, nieuwe ongebruikte grijze NATO, alle schakels, tags en stickers.

Prijs: €600

Lijstje met specs:

Maker: Steinhart Germany - Swiss Made

Movement: Swiss ETA2824-2 Automatic Movement. Elabore grade.

Dial: Deep Matte Black with hour markers

Luminous: “Old-Radium” SuperLuminova. Markers, hour, minute, second hands

Date: N/A

Case: Satin brushed top and polished sides. Stainless steel

Bezel: 120 clicks. Polished. Stainless steel

Crown: Screwdown Steinhart signed crown

Lug: 20mm

Crystal: Boxed domed hesalite crystal

Strap: Satin brushed stainless steel bracelet with screw links and fliplock. 20x16mm.

Water resistance: 100m / 330ft

Dimensions: 39mm in diameter, 47mm lug to lug, 12mm thick (without hesalite) 15mm thick (with hesalite)

Power Reserve: ~40 hours

13 likes

Mag op slot, de Steinhart is binnen het forum van eigenaar gewisseld. HF en koper bedankt!

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.