Verkocht: Tag Heuer Chronograph 2000 series (Heuer Autavia look) ref: 273.306 met Tachymeter bezel.

Deze mag weer door, een dag om de pols en hij is prachtig maar domweg te klein voor mijn pols, daar kan ik lang of kort overdoen maar de conclusie is vast. Normaal gesproken kom ik redelijk weg met 39mm maar door de kast en de bezel is er te weinig glas en ergo….te klein.

Ontworpen in de Heuer tijd is dit een vreselijk weinig voorkomend model. Dat komt door de uitvoering met de tachymeter. Hetzelfde model is er met een minuten bezel maar die heeft een ander referentienummer.

Zilveren subdials met concentrische groeven, driehoekige uren indices met mooi patina, geen afbrokkeling te zien, fluted pushers en een zwarte/houtskool achtige wijzerplaat.

Super QuartzCalibre 185 met een Dubois Deprez 2000 Chronograph module.
Aan de tekst ‘Chronograph’ (zoals op de eerdere Heuer-versies) is te herkennen dat deze uit de vroege periode rondom 1986 stamt. Later heeft TH de tekst ‘Chronograph’ gewijzigd in ‘Professional’.

Kortom, zoals Heuerville het bestempelt, een Tag Heuer met heel veel Heuer DNA.

De TH houdt uitstekend de tijd, op 24-uur handgemeten kon ik geen afwijking bespeuren, bezel klikt goed, Chrono reset uitstekend terug naar nul, horloge past comfortabel om een 18/18,5 cm pols. Band heeft enige rek maar niet overdreven veel voor een 34 jaar oud horloge, kast ziet er mooi mat uit, uiteraard met enige gebruikssporen (ook op band en sluiting) maar zeer zeker niets ernstigs. Glas heeft na 34 jaar natuurijk een paar lichte krasjes die alleen te zien zijn als je het met een bepaalde lichtinval van dichtbij bekijkt, tijdens het dragen niet/nauwelijks zichtbaar. Datum loupe is niet op of onder het glas geplakt maar in het glas geslepen. Datumaanduiding staat mooi in het midden en verspringt zoals het behoort.

Onderhoudshistorie is onbekend maar de TH is wel waterdicht. Heeft door de vorige eigenaar vorige maand een 10bar/100m test positief doorstaan.

Ik heb er een TH service doos bij gedaan. Zou er graag €475,- voor willen hebben, dat is minder dan dat ik er zelf voor betaald heb.

De info:

Merk/model: Tag Heuer Chronograph 2000 ref. 273-306
Diameter: 39mm zonder kroon.
Leeftijd: ca. 1985
Levering: Tag Heuer service box
Ophalen en/of verzenden: F2F is altijd leuk, verzenden geen probleem, risico en kosten koper.
Staat: Zie beschrijving.
Prijs: € 475,-
Ruil/inruil: Mogelijk maar ben zeer selectief, bij voorkeur alleen full set, geen micro brands. Sumo blauw of een Pepsi Steinhart zou ik wel leuk vinden, wat er eventueel bij moet komen we wel uit.

Pictures:

Bedankt voor het kijken.

18 likes

Deze mag op slot Jur, de Tag is naar een nieuwe sympathieke eigenaar binnen het HF. Dank voor het podium!

1 like