Verkocht: Tavernier skin diver, geserviced

Te koop: Tavernier skin diver

Ik heb dit horloge NOS gekocht een aantal jaren geleden. Eerst bedacht het te houden, toen te koop gezet, kon er toch geen afstand van doen, en nu maar weer te koop.

Dit horloge heeft een volledige service gehad in januari van dit jaar en kan er weer vele jaren tegenaan! Bij de service is de veerton vervangen door origineel exemplaar. De vervangen veerton zal worden meegeleverd.

De precieze leeftijd is mij niet bekend, maar ik schat dat deze uit begin jaren ’70 komt. Het originele bandje, met tags, is aanwezig. Deze is wel redelijk uitgedroogd en ik zou adviseren deze niet te dragen.

Er zit een zuludiver tropic bandje bij, welke prima draagt. De aanzet is net een haar te dik eigenlijk; Dit merk je niet bij het dragen, hij kan alleen niet helemaal “dubbel gevouwen” worden voor bijvoorbeeld in een watch roll. Daar zou je net een bandje met een iets dunnere aanzet voor moeten aanschaffen.

De staat is zeer goed, zoals je zou verwachten; op drie kleine krasjes na (ongeveer 2mm, op de kast rond 2, tussen 7 & 8 en ongeveer 10 uur) kon ik niets raars ontdekken. Bezel en plexiglas zijn voor zover ik kan zien krasvrij.

Merk en model: Tavernier skin diver
Diameter: 38mm ex kroon, 42.5mm lug to lug
Leeftijd: begin jaren ‘70?
Papieren, doos en eventuele accessoires: geen papieren en/of doos, wel origineel bandje met tag en vervangen veerton. 2 extra, nieuwe, springbars.
Verzendkosten of afgehaald: liefst alleen verzenden, verzendkosten inbegrepen. Afhalen in overleg.
Conditie (krassen, werking etc): zo goed als nieuw, twee krasjes, zie tekst
Soort uurwerk en kaliber: automaat, ETA 2782
Vraagprijs: €195 inclusief verzending

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

11 likes

Ben Tudor de vraagprijs geschrokken? Een bod mag altijd!

4 likes

Geen Sinn om zoveel geld uit te geven? €150 inclusief verzending?

2 likes

Minerva ring doet me vermoeden dat ik iets van de prijs moet afhalen; €125 inclusief verzending dan? (de service was duurder)

Dit Urwerk is verkocht; Dank HF, en natuurlijk de koper voor de (ver-)koop!