Verkocht - Vintage Seiko 6309-7040 'Turtle' Duiker + extra's , 1977

Hallo mede forummers!

Na lang wikken en wegen besloten mijn Seiko ‘Turtle’ 6309-7040 van 1977 toch maar te gaan verkopen. Voor mijn smalle polsen is dit horloge helaas te fors, ik draag hem daarom vrijwel nooit. Helaas.

Jaren geleden kocht ik deze Seiko in een set van twee 6309-7040’s van de eerste eigenaar. Hij en zijn zoon hadden de Seiko’s gedragen tijdens het (hobby)duiken in 1970’s en 1980’s. De ander toen later verkocht, deze af en toe gedragen sindsdien.

Het model behoeft eigenlijk geen verdere introductie; het is één van Seiko’s meest populaire vintage divers.
Deze (vroege) 6309-7040 ‘Turtle’ uit 1977 is volledig origineel, inclusief het origineel NOS Seiko 6309-7040 glas dat ik toen heb geplaatst.
De Seiko is ongepolijst en ziet er bijzonder goed uit voor z’n leeftijd. Wijzers en plaat lijken onaangetast. Nog een mooie brush op de bovenzijde vd kast en verder geen serieuze valschade, diepe deuken etc. Een mooie deksel zonder krassen. De bezelinsert is ook nog in prima originele staat

De Seiko loopt goed en houdt goed tijd, heeft een schoon uurwerk (geen roest, corrosie), quickset werkt uiteraard prima. Het uurwerk heeft een Engels/Franse dagschijf.

De band is een aftermarket Seiko 0639 variant van de betere (zeer zware) kwaliteit. Zware schakels met gepolijste zijkanten. Best een prijzig ding, herinner ik me. Vanwege mn smalle polsen moest ik er een extra gaatje bij boren in de clasp, aan één zijde is het boortje wat uitgelopen, zie foto. Een detail.
De stalen band heeft incl. horloge een lengte van 22,5 cm

Er komt een originele Seiko 4FZ0AZ band bij, inclusief twee originele nieuwe zware Seiko pushpins voor de 0639-7040. Beiden nooit gebruikt.

De prijs voor de Seiko 6309-7040 + de stalen band + de rubber band + de pushers is 475 euro.
Inclusief aangetekende verzending binnen Nederland (en naar Belgie)

17 likes

Slotje svp

2 likes