Verkocht: Vintage Vostok Amphibia CCCP (Albatros, antimagnetisch)

Ik heb deze in juli aangeschaft maar ik vind ze toch wat te klein voor mijn pols en hierdoor krijgt ze minder en minder wrist time naarmate ik meer andere horloges aanschaf.

Het is een Vostok Amphibia van vòòr 1991, antimagnetisch, Albatros kast.
Heeft een prachtige donkerblauwe plaat met blauwe glans/lightburst effect.
De lume bij de uurmarkeringen en op de wijzers zijn wat verkleurd gezien de leeftijd maar in geweldige staat. Geen roest of vuil op de plaat of wijzers.
De kast heeft hier en daar wat krassen, vooral op de achterkant te zien.

De bezel is vervangen door een nieuwe van exact hetzelfde model als origineel (via een forumlid). Deze is te zien op een oude advertentie (ook verkregen via een forumlid, zie link onderaan deze post). Ze draait goed, niet te los, net genoeg weerstand.
Het glas (plexi) was al vervangen (geen sporen op te zien).
De rubber gaskets heb ik zelf vervangen door exemplaren van bij Meranom, maar gezien de leeftijd zou ik NIET aanraden om ermee te gaan duiken.
Volgens de originele verkoper is het 2409 uurwerk door een horlogemaker nagekeken (geen idee wanneer). Het horloge lijkt wel zeer goed te lopen (loopt maar enkele seconden voor per dag als ik ze overdag draag en 's nachts in m’n horlogedoos houd).
Als het een week niet gelopen heeft, moet ik er 1 of 2 keer mee schudden na het opwinden, om het horloge op gang te brengen. Volgens een horlogemaker is dat gezien de leeftijd niet abnormaal, maar ik ben geen kenner. Afgelopen 5 maand dat ik ze heb, liep het uurwerk vlot en met zeer lage afwijking (loopt een paar seconden voor).

Het gekende lijstje:

• Merk: Vostok
  • Model: Amphibia (Albatros kast)
  • Modificaties: geen
  • Diameter: 38mm
  • Dikte kast: 10mm
  • Lug tot lug: 18mm
  • Leeftijd: moeilijk te zeggen met die Vostoks. Tussen 1978 en 1991 (gezien de CCCP plaat en het 2409 uurwerk. Origineel verkregen via eBay verkoper ‘11Yevgen’
  • Uurwerk: 2409, met antimagnitische ‘cap’, schokbestendig. Geen automaat maar eentje om handmatig op te winden. Geen hacking
  • Toebehoren:
    • zwarte nato
  • Levering: verzenden op risico en kosten koper
    • 16,4 euro naar Nl (met tracking)
    • 7,2 euro in België (met ontvangstbevestiging)
    • of ophalen te Gent (België)
  • Conditie: gebruikt, met de nodige gebruikssporen (zie foto’s) maar in goeie staat
  • Vraagprijs: € 50 (exclusief verzending)
  • Ruilen? Neen

De foto’s:

s-l500

Mijn originele vragen-topic over dit horloge:

3 likes

Verkocht!