VERKOCHT Zenith AF/P Automatic High Beat--18Karaat Goud

Bij deze verkoop ik m’n in Mint staat verkerende, 18 karaat vol-gouden Zenith AF/P Automatic van eind jaren 60 / begin jaren 70.

Vind het altijd gevaarlijk om de term NOS te gebruiken, maar eigenlijk zou het op dit horloge wel van toepassing zijn. Laat ik de staat Mint noemen omdat ik hem zelf een aantal keer heb gedragen…

De Zenith is 36mm excl. kroon gemeten en 42mm lug to lug. Verder is het een erg plat horloge en heeft hij een 20mm bandaanzet. Door deze punten is het een lekker groot dragend horloge vergelijkbaar met een Datejust.

Hij is voorzien van het Zenith 408 High-Beat caliber. Deze tikt dus 36.000 keer per uur. Het uurwerk loopt goed en houdt nauwkeurig de tijd. De 18 karaat gouden kast is nooit gepolijst en vlijmscherp.
Het vlak liggende deel van de kast heeft een prachtig geborstelde structuur.

De kroon is voorzien van het Zenith teken. De wijzerplaat is grijs van kleur en ook voorzien van het opgelegde Zenith symbool. Een prachtig strakke wijzerplaat met de datum op half 5 en AF/P (=High Beat) onderaan de plaat geschreven. Op het achterdeksel staat het nummer 696D178. Let ook op de manier hoe de wijzers zijn afgewerkt! Daar zit als waren ook weer een facetrand in. Echt op een prachtige manier gedaan.

De band is een lederen band welke ook uit de jaren 70 komt. Er staat geen Zenith dus zal niet origineel zijn maar staat prachtig. Het garantieboekje wat erbij zit is uit de jaren 60/70 maar ik verwacht niet origineel geleverd bij het horloge.

Ik denk een unieke kans om een horloge in deze staat, in het vol goud en met dit super uurwerk te kopen. Dit zijn de horloges die pijn doen om als verzamelaar te verkopen… oei dat klinkt wel heel zielig :stuck_out_tongue:

Hieronder het verplichte rijtje

Merk&Model Zenith AF/P Automatic
Materiaal 18 karaat Goud
Uurwerk Automatisch Cal. 408
Ref/serienr 696D178
Leeftijd Eind jaren 60 / begin jaren 70
Diameter 36mm excl kroon gemeten
Staat MINT / near NOS.
Toebehoren Vintage lederen band & Zenith boekje.
Levering Liefst persoonlijke overdracht. Eventueel verzenden
Prijs 1000 euro

Mochten er nog vragen zijn dan hoor ik die graag. Meer foto’s op aanvraag.

image|666x500

!

22 likes

Omhoog. Bovengenoemde Prijs is incl verzendkosten :slight_smile:

1 like

Omhoog ! Hij mag weg voor €950,-…

Verkocht ! Kan dicht, bedankt

3 likes

Dit topic is na 365 dagen automatisch gesloten. Nieuwe antwoorden zijn niet meer toegestaan.