Verkocht1960's Croton Chronomaster Aviator Sea Diver

Te koop aangeboden:

Croton Chronomaster Aviator Sea Diver uit de jaren '60. Misschien wel het meest- veelzijdige horloge uit het vintage tijdperk, getuigen onderstaande advertentie :slight_smile:

Het horloge is gemaakt door Nivada Grenchen (voor de Amerikaanse markt Croton) in de jaren '60. Destijds werd het horloge in de markt gezet als veelzijdig horloge, waterdicht voor duikers, chronograaf voor coureurs, en een bezel voor zowel het timen van duiksessies, als het bijhouden van verschillende tijdzones.

Zoals veel merken, is Nivada Grenchen ten onder gegaan aan de Quartz crisis. Leuk detail is wel; ik kwam zojuist een website tegen, de Chronomaster wordt her-geintroduceerd in een modern jasje.

Dit is een exemplaar met een Valjoux 92 uurwerk. Het horloge is deze week terug gekomen van een volledige service bij een horlogemaker (ook actief op HF). Kan er de komende jaren ook weer tegen aan. Kast is scherp, ik denk ongepolijst. Tritium op de wijzerplaat is erg mooi verkleurd, naar een donker oranje kleur. De minutenwijzer heeft een donkere verkleuring richting het center. Bezel is in mooie staat.

Een erg mooi en volledig origineel exemplaar, geverifieerd met behulp van het Chronomaster Only boek. Het betreft een ‘double signed’ variant, met zowel ‘T Swiss’ als ‘Swiss Made T 25 MC’. Er is dan ook tritium gebruikt, geen radium zoals in de vroegere exemplaren.

De bezel draait goed en soepel. Niet ‘te losjes’, niet te stroef.

Reden van verkoop; onverwacht een Omega Speedmaster pre-moon kunnen kopen. Fondsen zijn (helaas) niet ongelimiteerd, dus deze dient plaats te maken.

Merk en model: Croton (Nivada Grenchen) Chronomaster Aviator Sea Diver
Diameter: 38-39mm
Leeftijd: 1960’s
Papieren, doos en eventuele accessoires: Head- Only.
Verzendkosten of afgehaald: Verzending.
Conditie (krassen, werking etc): Volledig originele staat. Gebruikssporen aanwezig. Een ‘eerlijk’ exemplaar.
Soort uurwerk en kaliber: Valjoux 92
Vraagprijs: 1875 euro

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

image

32 likes

Uppie

4 likes

Up en prijs naar 1825 :slight_smile:

Ben ook in voor een leuke ruil vintage of modern :slight_smile:

Geen ruil meer gewenst ivm nieuwe aankoop.

Prijs naar 1750 euro inclusief de full service!

Nog een pre-service plaatje :slight_smile:

Het origineel voor zowat dezelfde prijs als de aangekondigde re issue mannen :sunglasses:

1 like

En ook deze is gereserveerd!

Verkocht, kan dicht :slight_smile: