verkoop via chrono24

Ik weet nog niet hoe dit gaat aflopen, maar wil graag alvast mijn verhaal doen.

Ik heb een horloge verkocht via chrono24.

Koper heeft offerte geaccepteerd, en betaald via ecrowservice, dus kreeg een bericht van chrono dat ik het horloge kon versturen.
Het adres (in Belgie) krijg je via chrono…en als je het verstuurd hebt voer je de track/trace code in en de koper krijgt dan ook een melding dat het verstuurd is…tot zover niets aan het handje…

Ik krijg netjes een melding dat het horloge geleverd is (3 jan om 11.00uur), en wacht op de betaling vanuit chrono.

Echter krijg ik vandaag van de koper een melding dat het horloge nog niet is ontvangen en of ik weet wanneer het komt…

Ik stuur natuurlijk meteen een bericht dat het op 3 januari is geleverd, en verstuurd heb naar het adres wat ik via chrono heb ontvangen…wat blijkt…….er is een verkeerde postcode doorgegeven (ik denk door de koper zelf).
Nu is het horloge dus ergens afgegeven in Belgie, maar niet bij de koper…

Ik heb Postnl al gebeld en die gaan onderzoek starten, waar het nu daadwerkelijk geleverd is.
En morgen chrono maar eens bellen wat zij hier van zeggen.

in dit geval ligt de fout niet bij jou en zou jij gerembourseerd moeten worden als het horloge niet terug gevonden kan worden?

1 like

Ik heb nu 3 horloges gekocht via chrono en hier is vermoedelijk opzet in het spel.

Wat ik vermoed is dat er opzettelijk een verkeerde postcode is opgegeven van een bekende/familie en het daar is ontvangen. Nu erg laat gaat hij mailen waar het is. Dat is al verdacht want je krijgt meteen mail en melding op de site dat je horloge is afgeleverd. Binnen 5 minuten na aflevering.

Dus de koper verdenk ik van opzet. Daarbij krijgt hij ook van chrono de T&T met verwachte levertijd en je gaat je aankoop echt wel volgen lijkt mij.

Edit: daarbij en het is al gezegd is het niet jouw fout dus chrono zou jou uit moeten betalen. Het horloge is geleverd op het opgegeven adres. De koper moet het maar lekker zelf uitzoeken en hopelijk werkt chrono gewoon mee zoals het hoort

7 likes

Klein puntje voor de volgende keer, zet in de advertentie dat verzending voor risico van de koper is. Andere optie is dat je expliciet de koper laat kiezen hoe hij het wil ontvangen en via welke bezorgdienst.

1 like

Dit is chrono en die bepaalt de voorwaarden via trusted checkout :wink:
Je bent als koper beter beschermd dan als verkoper en dat weet deze koper.

2 likes

Ik zal eens kijken of Chrono24 iets zegt over leveringsvoorwaarden, ben eigenlijk wel benieuwd.
edit: makkelijker om hier te kijken, https://www.chrono24.nl/info/agb.htm

2 likes

Je mag wel zelf kiezen welke vervoerder meen ik maar het is op risico van verkoper. Na ontvangst ligt de verantwoording bij de koper. Dus je kunt het niet vermelden bij de advertentie.

1 like

Check voortaan even de adres gegevens van toezending bv 2800 mechelen en straat, die zouden moeten kloppen

1 like

Mosterd na de maaltijd: Maar altijd Google Maps raadplegen! Al gedaan?
En vragen of het adres correct is voordat je verzendt.

Een verkeerde postcode kan naar mijn idee nooit leiden tot levering op een verkeerd huisnummer.

Al gedacht aan levering bij de buren? Tijdstip van levering gecheckt met aanwezigheid van de ontvanger?

1 like

Ik verdenk ook opzet…
“per ongeluk” een verkeerde postcode opgeven en waarschijnlijk “per ongeluk” dezelfde straatnaam…
Kans is nihil, zeker als je een horloge >€1000 koopt…

2 likes

Misschien een heel rare vraag hoor, maar heb je zelf het track and trace nummer nog ingetypt bij PostNL?

Dan zie je als het goed is het adres waar het is afgeleverd, en de handtekening van de ontvanger

1 like

Zie wel handtekening, maar geen adres.
Dat gaat post nl nu uitzoeken

2 likes

Wat een waardeloze ervaring is dit, mijn vertrouwen in de mensheid krijgt alweer een deukje :disappointed_relieved:
Hoop dat e.e.a. goed afloopt, zo niet name and shame!

5 likes

Veel handtekeningen bevatten initialen van de persoon, dus ik zou er wel even heel goed naar kijken. Heel veel succes met deze nare gebeurtenis

1 like

Het lijkt me toch dat als de straatnaam en het huisnummer klopt, het gewoon daar bezorgd zou moeten worden, al dan niet met vertraging omdat de postcode niet klopt.

Het zal dan wel gesorteerd worden op postcode, maar als een postbode het wil bezorgen en er staat een hele andere straatnaam op, lijkt het me sterk dat ie het door de bus gooit. Dan zal het eerder mee terug gaan om alsnog juist gesorteerd te worden.

Overigens kan je natuurlijk de postcode + huisnummer intypen op Google en er achter komen waar het dan bezorgd zou moeten zijn, als het wel verkeerd bezorgd is.

1 like

In Belgie heeft het halve en vaak het hele dorp dezelfde postcode.
Kan niet daarop verkeerd gaan.
Postcode met huisnummer komt in Belgie nergens terug.

In Nederland wel.

1 like

Gewoon een bevestigingsmail sturen naar de koper met daarin de vraag of het adres op Chrono24 correct is.
Bevestigd deze persoon dit, wat moet er dan mis gaan? De koper moet het adres goed checken.
Bij PayPal moet je het ook sturen naar bevestigd adres. Lijkt me sterk dat Chrono24 jou niet uit zal betalen.

1 like

Ik snap het probleem ook niet helemaal. Jij verstuurd naar het adres wat hij aangeeft via Chrono24. Dit moet je ook conform Chrono24. Als het pakket op dit adres aankomt, maar niet het adres van de koper is dan kun jij hier geen verantwoordelijkheid voor dragen en zie ik geen reden waarom Chrono24 jou niet uit zal betalen.

Uiteraard is het geen prettige situatie, maar dit staat los van het feit dat jij alles hebt gedaan hebt wat ze van jou kunnen verwachten.

1 like

De dag waarop ik mijn echte handtekening of krabbel zal zetten op een ontvangen poststuk moet nog komen… vaak moet ik dat op zo’n tablet doen onmogelijk mijn inziens zeker met een vrij lange achternaam van 14 letters en dus een vrij grote handtekening.

Grote kans dat je dus helemaal niks uit een handtekening kan halen, temeer hier mogelijk sprake is van doelbewust zaken verdraaien c.q. oplichting.

1 like

Het probleem is dat het adres wel klopt, maar de koper een verkeerde postcode heeft ingevoerd bij chrono…(snap ook niet waarom het niet op het adres is afgeleverd)
En nu is het dus ergens afgeleverd, (onderzoek
is in gang gezet)
Adres is in Brussel.