verkoop via chrono24

Jij hebt het toch naar het adres zichtbaar op chrono24 opgestuurd? Sorry maar dan is het de verantwoordelijkheid van de koper. Weet niet of je een zakelijke of particuliere verkoper bent maar ik zou even contact opnemen met een accountmanager daar (wellicht heb je dat al gedaan) als je dat nog niet hebt gedaan.
De koper is verantwoordelijk voor het invoeren van het juiste adres. En als de postcode verkeerd is dan klopt het adres dus niet.

2 likes

Als je in Belgiƫ iets verstuurdt en je vermeldt een verkeerde postcode, dan corrigeert Bpost dit zelf adhv de geschreven gemeente. (eigen ervaring). Heb je zelf al gecontroleerd dat beide gemeenten dezelfde straat hebben?

2 likes

Ik zie idd wel een straat uit een andere gemeente.
(Ook gemeente Brussel)
Maar dat is ook weer een andere postcodeā€¦
En wat ik helemaal niet snap is dat het ook nog eens aan een bedrijf is geadresseerd met daarop vermeld t.a.vā€¦dhrā€¦
Dus ik laat het even aan PostNL over om het uit te zoeken.
Chrono heeft al wel toegegeven dat de fout bij de koper ligtā€¦maar ze willen wel weten waar het horloge is gebleven

2 likes

Dat is snap ik, het enige dat jij hoeft te doen is naar het adres/postcode te sturen wat hij aangeeft. En als hij het verkeerde adres/postcode aangeeft kun jij hier toch geen verantwoordelijkheid voor dragen ?

2 likes

Misschien even deze posting onder de aandacht brengen bij Chrono 24? :sunglasses:
17000 meelezers!!

1 like

Jeetje wat een nare situatie!

Naar mijn mening vult de kopende partij zijn gegevens in en zodra het op dat ingevulde adres geleverd is zou Chrono hieruit de conclusie moeten trekken dat het op het correcte adres is geleverd, zoals aangegeven door koper.

Maarja dit zal wel te zwart wit zijn en de koperbescherming gaat vele malen verder dan de bescherming van de verkopende partijā€¦

Succes, hopelijk wordt het adequaat opgelost!

1 like

:speak_no_evil:heb zelf al eens een foute postcode doorgegeven voor een horloge van 1500ā‚¬. Het vele verhuizen doet me nog steeds twijfelen. Heb toen gewoon een mail ontvangen van het pakjes bedrijf omdat de gemeente en postcode niet gelijk waren. Ik heb dit toen dezelfde dag zelf bij het sorteercentrum opgehaald.
Het kan dus zeker, maar dit neemt niet weg dat er in dit geval eventueel kwaad opzet in het spel kan zijn.

1 like

Dat is alvast mooi maar betalen ze je nu wel uit? Of wachten ze op?

Dat zou ik vreemd vinden namelijk omdat jou niets te verwijten valt.

Succes en hopelijk heb jij snel je geld, de koper is fout imho.

En hoe kun je zo stom zijn om je postcode fout door te gevenā€¦

1 like

Wat is de stand van zaken?

2 likes

Wachten op de uitkomst van het onderzoek van PostNL
Dit zou binnen 6 dagen een uitkomst geven, waar het horloge daadwerkelijk geleverd is.
Van chrono tot op heden nog niets gehoord, dus ik moet nog even geduld hebben :triumph:

2 likes

Nog nieuws van PostNL of Chrono24?

bv brussel heeft veel deelgemeentes, nu kan het volgens mij voorkomen , dat bv grensstraat van de ene in andere gemeente doorloopt , waardoor straatnaam het zelfde blijft maar postcode veranderd. Succes

Gelukkig vandaag bericht gehad dat het geld vanuit chrono24 wordt overgemaakt.
Maar nog geen bericht van PostNL waar het nu geleverd is.

Maar ben al blij dat ik mijn geld hebšŸ˜…

9 likes

Logisch ook zoals ik al eerder aangaf. Zou me niet verbazen als de koper het horloge in bezit heeft.
Eind goed al goed.

1 like

Proficiat :+1: