UPDATE Inkoopactie Precista PRS-18 | sailcloth banden

Super geregeld allemaal! Klasse :ok_hand:

2 likes

***** UPDATE (2) *****

Zojuist hebben alle deelnemers een pb ontvangen met daarin de details. Graag uiterlijk vrijdag 15-06 om 17.00 reactie om snel te schakelen :sunglasses:

Jeroen

8 likes

Bravo! Duidelijk, snel, doelgericht. Ik hou daarvan. Bedankt mannen.

3 likes

:+1::+1::+1:

1 like

Helemaal top en lekker snel!

1 like

Aanvullende inkoopactie banden

Ik kondigde een inkoopactie aan voor de zwarte rubberbanden van Borealis. Lang verhaal, maar met maar 10% korting en een leverancier die niets extra wil doen, is het mijns inziens oninteressant om “en masse” te doen. Met de kortingscode WELCOME10 kan iedereen het namelijk.

Isofrane heeft na een weekje nog helemaal niet gereageerd. Rubber houdt dus even op wat mij betreft.

Alternatief: sailcloth, topkwaliteit
Één van mijn nieuwe (Duitse) leveranciers sprak ik gisteren over een bestelling van zogenaamde “honeycomb” sailcloth banden in de prachtige kleur “olive”. In realiteit zit het tussen goud, olijf en drab in en door het groffe weefpatroon, stevigheid en lichte glans stel ik deze als aternatief voor. Wat een strap!

Lug width: 20mm, non-tapering dus geheel 20mm breed
Lange einde: ca. 12cm
Korte einde: ca. 8cm
Dikte: ca. 4mm
Lekker veel gaatjes, dus hij past altijd
Aanpassingen: ik heb gevraagd de hardware te laten zandstralen, zodat het perfect bij de Precista past. De dubbele metalen keepers zijn vastgenaaid, maar bij dunnere polsen is het uitstekende deel (dus het deel dat over is) daardoor te lang en gaat misschien uitsteken. Daarom komt er nog een extra, losse en dus verschuifbare keeper op. Alles wordt dus op maat.
Buckle: 20mm gestraald zonder merknaam

Dit is serieus één van de sterkste en best afgewerkte banden die ik in lange tijd heb gezien. Ik draag al maanden een 22mm prototype en die is gewoon super. Ze zijn bovendien waterbestendig en ontzettend mooi, echt kwaliteit. Het nylon droogt snel, dus je kan er gerust mee het water in.

Levertijd: 6-8 weken (ze worden nu in opdracht gemaakt en zijn uniek in hun soort met alle aanpassingen).

Minimumbestelling: geen, want wat ik overhoud gebruik ik voor mijn eigen horlogemerk. Ik bied jullie de kans mee te liften voor een interessante prijs.

Prijs: €20 per stuk inclusief BTW en verzending in envelop (België: €22).

Let op: er is ontzettend veel verschil in kwaliteit van sailcloth straps, je zult ze nergens anders tegenkomen in dezelfde kwaliteit en met dezefde pasvorm voor dit bedrag.

Ze worden met factuur inclusief BTW via e-mail geleverd, maar alleen aan de kopers van de Precista.

Indruk van de band op een gestraalde titanium kast (voor de duidelijkheid: het gaat om de olijfkleurige variant):

Heb je interesse, stuur even een PB met e-mailadres en NAW-gegevens.

8 likes

Lijkt mij een erg mooie combinatie, bedankt voor het regelen Hans!
Mvg. Bertjan

1 like

Extra foto’s, close-up:

Edit: Ik heb 11 kopers een PB gestuurd, maar mag van HF pas over een uur de volgende (11?) een PB sturen. Maximum bereikt voor vandaag :smile:

6 likes

Hoe ziet de binnenkant van de band eruit? Ik heb nog een beeld van nylonbanden in mijn hoofd van 50 jaar geleden. Die krengen schuurden en schrijnden op mijn huid. Hoe is dat met deze band?

1 like

Zie foto’s! Hij irriteert mij niet, sterker nog, hij draagt zacht maar is toch ontzettend stevig.

3 likes

@Motormuis Jij kunt zó de logistieke planning in.

(Volgens mij zijn ze bij PostNL al jaaaaaaaaaaaaaaaren op zoek naar zo iemand)
:confounded:

4 likes

Too much credits!

Ow no. Transparant, duidelijk en snel. Daar houden we van.

4 likes

Hans, hoe houden deze banden zich als je er mee zwemt in zout zeewater?
Gr. Don

1 like

Hoi Don,

Zwemmen gaat prima en op je vraag over zout water kom ik terug. Die zet ik even bij de leverancier uit.

Gr. Hans

1 like

De kortingscode WELCOME10 is onjuist. Bij mij werkt het niet. Ook niet nadat ik een account had aangemaakt. Dit even ter info.
Gr. Don

1 like

Ik heb ook 2 andere :wink:
10WELCOME
10-OFF-PLEASE

10WELCOME werkt!:grinning:

1 like

Reken wel op 21% BTW + eventuele behandelingskosten hè. Ook al worden ze vanuit Portugal verstuurd (staat op hun site), je rekent af buiten de EU. Ik heb geluld als Brugman, maar kon de beste man niet aan zijn verstand brengen dat ik binnen de EU geen zin heb in douanekosten :wink: Kortom: de korting wordt hierdoor meer dan tenietgedaan en hij wilde niet eens meer korting geven als ik er 100 kocht, dus ENDEX (end of excersice).

2 likes

Per stuk €24,33 incl BTW en de 10% is er dan al van af. Prima prijs voor zo’n mooie rubberen band.