Vervelende ervaring juwelier Aalbers Velp

Naar aanleiding van een gesprek met een forumid vandaag toch maar besloten om mijn tot nu toe vreemde ervaring te delen op het forum. Mede omdat ik gewoon eigenlijk verbijsterd ben van hoe het soms kan lopen en ze ruim de kans hebben gehad om het anders te doen.

Zelf ben ik redelijk bekend bij meerdere juweliers in het land, S&C vestigingen, Steltman, Stijnen, Kamerbeek. Daar heb ik ook best het één en ander meegemaakt, maar dit nog niet. Vind mezelf een makkelijke klant en gelukkig vinden zij dat ook. Wellicht omdat ik nooit erg moeilijk qua prijzen ben en soms volgens mijn partner weleens te impulsief een horloge aanschaf. Voor mij moet het niet uitmaken of je nu voor een dikke rolex/patek of een Seiko naar binnen stapt bij een juwelier, maar helaas is dit bij sommige zaken/medewerkers van juweliers weleens anders. Nog steeds pas ik dan nog aardig in het gewenste profiel…

Op aanraden begin vorig jaar mee naar Aalbers. Een mooie AP RO navy gezien en serieus geïnteresseerd en had het horloge eigenlijk mee willen nemen, maar er was iets mis met de klok dus deze ging terug naar AP en ik zou worden gebeld als deze weer terug zou komen. Niks meer gehoord…enfin, zelf nog een keer gebeld, maar wederom niks meer gehoord. Natuurlijk kan dit gebeuren. Miscommunicatie komt in de beste bedrijven voor.
Vervolgens ben ik begin juni voor een oude Seiko, welke voor mij emotionele waarde heeft (van een overleden familielid geweest) naar Aalbers gebracht voor een beurt en om enkele gevonden NOS onderdelen te laten vervangen. Dit was geen probleem en zou wel een week of 2 a 3 kunnen duren. Na een week terug gebeld dat Seiko de onderdelen niet kon vervangen, jammer maar helaas dan maar het beurtje. Echter na 3 maanden nog niks gehoord dus maar gebeld… enfin, horloge was klaar en ze hadden toch de onderdelen vervangen, maar helaas de chronograaf functie bleef hangen op 50sec. Kan gebeuren en nog belangrijker Aalbers kan hier niks aan doen. Enfin, horloge wederom 2 maanden kwijt!! Horloge was inmiddels weer in mijn bezit, maar ondertussen was wel de NOS ring al beschadigd. Ik heb het even laten zien aan de beste verkoper (verder aardige man) en enkel kreeg ik bevestigd dat idd zo was. Verder werd er niks over gezegd. Wat mij betreft ook geen probleem want draag het ding niet…dus laat maar, kan gebeuren. Thuis aangekomen toch even benieuwd of alles werkt… en potverdorie…ding blijft weer hangen. Ik baalde nu zelf al want tja, ik moest weer terug naar Aalbers.
In de tussentijd had ik de Swatch chrono gezien en vind het een geinig horloge maar vooral qua kwaliteit/prijs. Kortom ik ga er wel naar informeren, dan zien ze iig dat ik goed gezind ben. Kortom horloge ingeleverd en ik vraag aan een dame over deze Swatch… reactie: Oh nee, die hebben we niet, laat Swatch eerst maar eens zien dat dit een degelijk horloge is. Voor dat geld kun je immers ook veel anderen dingen kopen. … Hmmm, vreemde reactie en ook neerbuigend. Gelukkig was ik niet alleen maar met een vriend verzamelaar. Deze had onlangs daar zelf nog twee IWC’s gekocht en hem viel het neerbuigende ook op.
Enfin, ik word weer niet terug gebeld en spreek uiteindelijk Hans zelf… even gevraagd voor wat tijd en het verhaal uitgelegd en dat ik toch ontevreden ben… Hij snapte dit en zou persoonlijk de Seiko in de gaten houden en de Swatch was besteld.
Echter pas 2 maanden later eindelijk zelf maar weer eens gebeld en zou weer worden teruggebeld. Weer geen telefoon terug… Na een week erna goed nieuws de Swatch was binnen…de seiko nog niet maar dat kon niet lang meer duren.
Enfin, Swatch ophalen (inmiddels is het 22 december) en ik mocht €285,- afrekenen. Heb niet om korting gevraagd of iets en volgens mij is list van deze versie toch echt €275,-! Het maakt me ook niet uit. Helaas wat blijkt de doos van de Swatch heeft een behoorlijke barst van 4 cm. De wet van Murphy is er niks bij, ach ja hoort erbij. Enkel kan ik dat en zeker als horloge verzamelaar niet accepteren. De dame bood mij heel netjes een doos aan van een ander model. Echter wil ik gewoon graag de originele nieuwe doos. Even overleg achter op kantoor geen probleem erg vervelend er zal een nieuwe doos worden opgestuurd en dan ruilen we hem om. Kortom komt goed!
Enfin, een week later mijn Seiko opgehaald die ook weer prima loopt maar natuurlijk wel jammer van de beschadiging en het heeft aardig lang geduurd.

Een kennis komt vorige week donderdag langs en ziet de Swatch en merkt op dat de urenwijzer van de chronograaf niet gecentreerd staat, was op zich ook moeilijk te zien want die zit een beetje verstopt onder de uitloop van de secondenwijzer. Dus ja, moet weer terug en voel me steeds rotter want merk dat ik nu gezien wordt als een lastige klant. Enfin, een dame helpt ons heel vriendelijk ding moet worden opgestuurd. Ik geef maar aan dat het goed is en dat ik hem toch niet draag dus zie hem wel weer verschijnen (dacht bij mezelf al duurt het een jaar, maakt niet uit).
Een week gaat voorbij en gisteren wordt ik opgebeld. Aalbers aan de lijn, de man bij wie ik het horloge in eerste instantie had besteld. De beste man vraagt zich af waar het horloge vandaan komt. Dus ik aangegeven dat deze bij hun gekocht is. Vervolgens direct of de garantie niet is verlopen en dat hij natuurlijk dit horloge op deze manier nooit kan opsturen. Kortom ik moest de garantiepapieren komen brengen.
De manier waarop het ging zo vervelend en aanmatigend echt verschrikkelijk. Kortom ik heb aangegeven het anders te gaan doen en hem zelf wel opstuur.
Dezelfde middag rond 14:00 naar Aalbers en weer door een lieve jonge dame geholpen die nog wilde proberen om het horloge op te sturen en zelf ook aangaf dat ze niet zo goed snapte waarom het zo moest gaan. Echter voor mij is de maat vol dus ik heb gevraagd wanneer de doos binnen zou zijn en het adres van Swatch. Ze zou me nog terugbellen en dat is gisteren niet meer gebeurd…kortom het is goed zo.

Ik heb nu wel een mail gestuurd naar Swatch voor eventueel het adres of een andere dealer, maar als het nog langer duurt met de doos en Aalbers, dan breng ik het horloge terug met papieren en mogen ze er iemand anders blij mee maken. Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt en ze hadden in de tussentijd aardig wat klokken aan me kunnen verkopen, maar niet op deze manier.
Jammer!

Op verzoek van topicstarter verborgen (Marten 24-11-2010)

erg vervelend hoe het gelopen is, maar bedankt voor de melding zodat hopelijk andere liefhebbers deze ellende bij deze juwelier bespaard kunnen blijven.

de swatch is dan jammer van het geld, de seiko vind ik een ander verhaal en kan me er eigenlijk ook best kwaad om maken.

in ieder geval sterkte en succes met de afhandeling verder.

Verbijsterend dat je nog zó lang en zó veel geduld hebt gehad met dat bedrijf.
Menigeen had het al veel eerder voor gezien gehouden.

Wat een , NON VALEURS , daar zeg, ik berbaas me over jouw geduld, geen enkel respect voor de client hebben ze daar bij die mijnheer Aalberts, coulance, klantvriendelijkheid en goede service zoals het betaamt, nee dat kennen ze niet alleen de kassa telt.

Mijn heer Alberts doet er goed aan zijn mensen een goede cursus te laten volgen
hij zelf dient natuurlijk eerst zelf deze cursus te volgen en te slagen uiteraard.

hopenlijk heeft de financiele crisis voor deze juwelier het nodige aan het verstand gebracht, de cient dient als client te worden behandeld, met respect en niets anders.
groet Lex

Weer een voorbeeld van een winkelier die wel weet wat klantvriendelijkheid
betekent (klanten netjes en correct te woord staan), maar niet klantgericht
werkt. In het kort, maak van het probleem van je klant jouw probleem en verricht
handelingen die de klant eist/wenst/verwacht.
Kortom, men ontvangt je netjes, maar doet niets aan de vraag.
Misser van de eerste orde van deze winkelier

“Elke minuut dat je je drukt maakt om je verleden, gaat af van je toekomst”.
Fraai gezegde; dat geldt zeker voor juwelier Aalbers.
De man zal nog steeds druk zijn met de hoeveelheid overvallen die op zijn winkel zijn gepleegd de laatste jaren.
Groet,
Jan

Moet zeggen dat Hand en de jonge dame me altijd netjes te woord hebben gestaan. Met name de jonge dame, die kleine dingen onthouden had.

Echter het gewoon niet terugbellen en bepaalde manieren van benadering van de overige personeelsleden. Geen enkele keren excuses,… kan ik niet bij.

Daarnaast had ik ook echt verwacht dat ze vrijdag nog wel even zouden terugbellen, maar helemaal niks dus…

Toch nog even een update van mijn ervaring:

Vandaag gebeld door de aardige jonge dame. Ze wilde het graag oplossen en heb uitgelegd dat het me met name om de wijze van handelen ging en niet zo zeer de mankementen en het lange wachten. Zij begreep dit volkomen en zou dit intern nog een keer opnemen.
Ze heeft me aangeboden om een nieuwe Swatch te bestellen mede omdat een nieuwe doos regelen niet direct mogelijk was bij Swatch. Vind dit m.b.t. de Swatch een prima en zelfs genereuze oplossing. Morgen breng ik mijn Swatch weer terug.
Hoop iig dat ze er intern iets mee doen, want het is zoals ik al aangaf zonde. Het is een mooie zaak met mooie merken.

opzich mooi,
Maar ik vind dat je wel je beklag bij een juwelier mag doen ook over werk dat ze uitbesteden zoals bijv. het onderhoud aan je seiko als het niet goed is gegaan.
Want je gaat hiervoor speciaal naar een juwelier waarvan je ervan uitgaat dat het hun vak is en als ze het uitbesteden dit ook naar een vak man/vrouw gaat.
Anders zou het inhouden dat je nooit commentaar mag/kunt geven op werk wat ze uitbesteden omdat ze het zelf niet gedaan hebben.
Plus als je klaagt over iets wat niet goed is zou het kunnen dat dat in het vervolg wel beter gaat en ze blijven verantwoordelijk…

in ieder geval sterkte en succes :wink: (tu)