Verzekeren rolex

Hoi forumleden.
Heb pas mn eerste echt duurdere horloge gekocht. Nú wilde ik hem doorgeven aan mijn verzekering. Bleek dat dat niet kon . Weliswaar wel voor binnen maar niet buitenshuis. Hebben jullie tips over hoe en waar jullie zoiets regelen.

Www.horlogeverzekering.be :ok_hand:

Heb ik voor mijn breitling, is binnen en buiten huis verzekerd. Ook bij een ongeval (vallen met fiets/scooter) zit erbij.

1 like

Buiten de deur verzekering !
Zijn meteen allerlei andere zaken ook verzekerd .
Vroeger had ik een kostbaarheden verzekering en nu dus buiten de deur :+1:

1 like

Je kunt je hiertegen verzekeren. Bel je financieel tussenpersoon die kan je adviseren.
Ik heb de boel ook verzekerd.

2 likes

En gebruik de zoekfunctie op HF. Zijn zat topics over.

3 likes

Kostbaarheden verzekering die is buiten de deur ook geldig dit in combinatie met recente aankoopbon of erkend taxatierapport en je zit goed vaak af te sluiten bij de maatschappij die ook je inboedel etc. verzekerd heeft.

1 like

Zie dat maar eens te regelen voor vintage. Die moet je elk jaar opnieuw taxeren.

Ik bewaar mijn horloges niet meer thuis. Gewoon in de kluis. :slight_smile:

1 like

Is dat niet zo als bij vintage auto’s? Daar geldt het taxatierapport 3 jaar.

1 like

Bij de buren?

1 like

Neu.

2 likes

Verstandig, ben zelf register-taxateur (Kostbaarheden) de meeste maatschappijen gaan akkoord met 3 jaar. Maar kan me voorstellen dat het bij zeer kostbare horloges wel verstandig is dat vaker te doen. Is ook per maatschappij verschillend, zit ook enorm veel verschil in de acceptatie van verzekeraars merk ik.

3 likes

Ik heb zelf geen dure vintage. Maar wel eens een gesprek gehad met de verzekering over hoe ze daarmee omgaan. Was snel klaar na dat gesprek. :expressionless:

2 likes

Kijk.maar wat je er mee wil

Als volwassene vallen met een… scooter…?

Ok motorscooter tot daar aan toe.

Maar scooters zijn iets voor pubers met petjes, prada schoentjes en een Louis Vuiton man purse…

2 likes

Dan heb je een strenge maatschappij zo te horen. Ook genoeg die wel makkelijker zijn gelukkig…

Motorscooters? Die mp3 dingen? Toppunt van treurig als je het mij vraagt. Met die stomme dubbele voorwielen. :joy:

2 likes

Zoals als eerder aangegeven; Enige verzekering die telt voor een Rolex…

image

Mijn ervaring is wanneer je je horloge flink beschadigt bij bijvoorbeeld een val met scooter, fiets of op de plavuizen in de badkamer laat vallen, een kostbaarheden verzekering prima volstaat. Het gezeur begint pas echt bij diefstal of verlies. Goed de polis lezen van te voren.