Vintage Day Date

Vraagje aan de vintage kenners. Hoe presteert de vintage Day Date gemiddeld qua prijs? Waren deze jaren geleden zeg 1k a 2k goedkoper en wordt dat steeds meer of is te verwachten dat over een tijdje het voordeliger zou zijn om een 1803 of 18038 te kopen? Of zouden deze in waarde blijven stijgen? Ik weet het, het is speculeren maar was benieuwd of het het wachten waard is.

Waarom zou je wachten?
Als je het mooi vindt en je hebt het geld, kopen.

Wil je anders 3 jaar wachten als de verwachting is dat ze 500 euro zakken?

Vintage Rolex zal niet snel meer zakken. Gewoon kopen wat je mooi vindt.

2 likes

Vind het mooi, er zit verre van haast bij en het is wel een flinke smak geld. Daarbij wel gezegd dat ik horloges niet koop vanuit een investerings oogpunt.

Right… daarom ook die vraag?

Gewoon kopen wat je mooi vindt en vooral van genieten.

3 likes

Prijs van een 18038 is afhankelijk van de staat van het horloge en ongeveer tussen de 9-15k. Bijzondere wijzerplaten daar gelaten.

Zeker

2 likes

Hebben jullie ook gelijk in. Iets in me weerhoud mij ervan om de trekker over te halen :sweat_smile:

Heb je er al wel eens een gepast?
Ik zou gewoon eens langsgaan bij AVW of AWCO.
Wanneer je er een om de pols hebt ben je er denk ik snel genoeg uit of het je wat doet of niet!

Nee dat niet. Ik denk dat ik dat eerst eens moet gaan doen

Zeker doen!
Als je je gelijk Tony Soprano of Scarface voelt, weet je dat maar vast… kun je daarna kiezen of je dat gevoel wenselijk vindt of niet😉

3 likes

Dan moet je het ook niet doen. Krijg je spijt van. Inderdaad eerst gewoon eens bij de bekende adressen binnen lopen, passen, gevoel bij krijgen, nachtje over slapen…

1 like

Volgens mij laatste jaar of 1.5 is de geelgouden 36mm DD niet gestegen in prijs. Denk zelf ook niet dat dit echte stijgers zijn voorlopig.

Mischien omdat het te oud is ? :grin:
Ouwe spullen vintage noemen is om te kunnen verkopen :see_no_evil:

7 likes

Ik ga eens passen binnenkort. Lijkt me inderdaad het verstandigste.

Ja een nieuwe DD zit er nog lang niet in :sweat_smile:

Ik persoonlijk zou dan voor een mooi gebruikte 6 digit gaan, @willemC heeft een hele mooie.

4 likes

Daydate heb ik zelf een paar jaar naartoe "gegroeid"
De markt redelijk gevolgd dus ook.
Een goede 5 digit was pakweg 2 a 3 jaar geleden voor 10K makkelijk te vinden.

Nu gaan scherpe exemplaren voor 12+
Het zijn geen snelle stijgers , maar goedkoper gaan ze niet worden.
Alles wordt duurder.

Ik plemb net een 6digit in het blauw :sunglasses:
Even passen en een bak koffie doen mag gerust.

4 likes

Mietisme. Gewoon kopen wat je mooi vindt voor een nette prijs. Rolex kan je altijd “kosteloos” proberen.

Weet ik zo net nog niet.

Ze zijn in ieder geval de laatste 3 jaar behoorlijk gestegen. 3 jaar geleden was een écht goede 1803(8) (met wijzerplaat zonder
Premium) nog eenvoudig te krijgen voor €8.000. Die hangen nu rond de €9.500.

Tuurlijk zijn er altijd koopjes, maar de range is wel opgeschoven.

1 like

Dan hebben we het over een paar honderd per jaar, dat valt toch wel mee.
Het is bij dit model niet zo dat ie gigantische gaat stegen en daarom verder nu meteen 1 te kopen, sommige zijn aan het sparen voor een bepaald model, maar lopen elke x achter te feiten aan omdat die modellen harder stijgen dan da ze kunnen sparen :see_no_evil:

DD’s stijgen nu eenmaal, net als de rest.

Scherpe DD’s worden moeilijker te vinden en dat is terug te zien in de prijs.

Als je het geld nu hebt lekker proberen en ff genieten dan volgend jaar balen omdat je niks kan vinden binnen budget.

Ik liep ook achter de feiten aan bij een 16570 omdat ik 4250 net te duur vond en een jaar later 5800 moest aftikken voor een soort gelijk Exemplaar.

1 like

Ik vind een stijging van 6,25% per jaar toch vrij significant.

4 likes

Meeste Rolexen kan je “gratis” dragen. Mocht je het toch niks vinden verkoop je hem een tijdje later voor hetzelfde bedrag of ietsje meer. :v:t3:

1 like