Vintage incoming

Ook dat krakelee? Dat heb ik ook bij enkele horloges, maar daar ligt het er eerder aan, dat ik die glaasjes niet kan krijgen.

Na het poetsen, als er op de kast krasjes zitten mag het ook in het glaasje. :smiley:
Er was een beetje weinig licht voor de foto, maar er valt nog wel wat te herkennen.

PICT0346

2 likes

Dacht even dat ik naar een versnellingsbak zat te kijken…:sweat_smile:

1 like

Het gaat hier om een uurwerk van bijna 100 jaar oud he.
Lukt vast nog wel om mijn project weer lopend krijgen.

6 likes

Ik ben wel benieuwd naar je project?

1 like

Dat is een hele mooie! Goed begin van het jaar!

1 like

Dit zal een restauratieprojectje worden… De Seiko Silverwave J12082 met de star-wijzerplaat. Heeft nog een nieuw glaasje nodig, en nog heel wat aandacht voor de bevel, maar dit gaat nog een mooi horloge worden…
28a0c21

10 likes

Incoming vintage Ingersoll van 1963 met box and papers
Van gerespecteerd HF lid.

12 likes

10 likes

Deze keer niet voor mij, maar voor mn vriendin, een Omega Seamaster Cosmic 2000 in damesuitvoering:

afbeelding
afbeelding
afbeelding

Dan hebben we een setje :grinning:

14 likes

Naar een als deze was ik al een tijdje op zoek. De Low-Beat versie van de befaamde 5740-8000 met rechte indices. Alleen in 1966 gemaakt, dus iets zeldzamer. Veel van deze versies zijn slachtoffer geworden van duistere praktijken, die hun backplate moesten opofferen om zogenaamd een vroeg Hi-Beat versie te kunnen presenteren. Dat ben ik dus absoluut niet van plan. Want ik vind deze versies namelijk mooier dan de latere Hi-Beat versies, vanwege de andere wijzerplaat. De kast is verder hetzelfde, het uurwerk is een 5740B, die op 19800 tikt. Maar de wijzerplaat heeft een prachtige sunburst en indices in 1 kleur, in dit geval zilverkleurige. Ik heb er ook al de goudkleurige versie van, die is gewoon mooi. En een versie met numerieke (of Arabische) indices. En nu dus ook met rechte indices in het zilver. En ook nog eens tegen een leuke prijs, mijn jaar begint goed!

Maar ja, ik heb me wel voorgenomen, dat er dan ook weer een horloge uit de collectie moet. Ik denk, dat er hiervoor een Bell-matic moet gaan wijken…

12 likes

Gefeliciteerd Patrick, mooie aanwinst!

Gaaf man, matching watches :+1:

1 like

Alvast een origineel NOS glaasje voor dit horloge gescoord bij Big Vlad. Die kerel is echt ongelofelijk. Die glaasjes zijn echt nergens te vinden, en een mail naar hem toe, en daags erna heb ik het al thuis liggen. Fun-fact: Dit horloge ligt nu nog in Japan…

3 likes

Nou nog eentje dan en nu hou ik voorlopig even op met horloges kopen :see_no_evil:

14 likes

Zeg niet, dat ik je niet gewaarschuwd heb… :innocent:

1 like

Je had gelijk :see_no_evil:

Blijft op de een of andere manier echt magisch die oude Explorers…

1 like

Leuke aanwinsten weer! Mooie Seiko en die omega is ook heel leuk. Krijg m’n eigen vriendin nog niet enthousiast helaas…

Klein gokje genomen met deze Omega, zou helemaal origineel zijn. Denk dat wat polywatch hem goed gaat doen! In ieder geval een mooie maat: 35mm. M’n eerste Omega, kan niet wachten!

7 likes

Zou een cal. 283 moeten inzitten. Als de dial echt niet zo mooi is, dan leg ik hem wel zo onder een stulpje :heart_eyes:

6 likes