Vintage Rolex reparatie

Waarde leden,

Ik heb drietal vintage Rolex horloges die een beurt kunnen gebruiken. Mijn vraag is waar ik het beste naartoe kan gaan en ik heel ben benieuwd naar ervaringen van andere leden. Uiteraard heb ik zelf al even gekeken. Zelf dacht ik aan @AmsterdamVintageWatches of Amsterdam Watch Co. omdat ik daar regelmatig in de buurt kom.
Als iemand zijn ervaring daarmee wil delen; heel graag! De date-just / ‘oysterdate’ is trouwens een custom van Brevet+ met roulette date, daar weet ik verder weinig van, maar wellicht is dat nog belangrijk/interessant?

Hier een paar foto’s:

)

23 likes

Die doen het niet meer is me gisteren verteld.
Stuur Nico Rijsman eens een berichtje.

2 likes

Tering hey, is dit een 6610?

Ik zou naar S&C Amsterdam gaan, mits je de afspraak kan maken dat de wijzerplaat en wijzers niet vervangen worden.

6 likes

Goed gespot!

Het liefst breng ik ze vandaag nog weg. Zal in ieder geval even bij S&C binnen lopen, maar vind ze meestal wat stijf daar.

5 likes

Zijn die wel origineel? Volgens mij is de wereld er nog niet helemaal van overtuigd dat er originele witte explorers bestaan.

2 likes

Het is een erfstuk, destijds nieuw gekocht, nu 2e eigenaar. Dus dan is dat bij deze de wereld uit :wink:

13 likes

Ik moest effe googlen, maar bij christie’s dachten ze in 2013 in ieder geval wel dat deze origineel bestaan. En de koper ook (voor een stevig aantal $)

1 like

wow! Ik zou even informeren wat RSC van plan zou zijn met zoiets, maar als ze er nieuwe wijzers en een zwarte plaat in stoppen, lijkt het me niet dat je je horloge daar naartoe wilt brengen

1 like

wesselink en vreeker….

3 likes

Wat @HanDavinci zegt. Onderdelen laten zitten.
Andere optie is Rolex boutique van Gassan aan de Nieuwe Uilenburgerstraat. Kan je meteen zelf met horlogemaker ff afspraken maken. Gast die er werkt met kort blond haar draagt zelf ook een mooie gouden Datejust vintage met morellis finish :+1:t2: Succes!

Edit; voordeel van RSC is wel dat je er 3x servicepas bij krijgt. Met 3 stukken kan je echt wel afspraken maken.

2 likes

Ik zou naar Wesselink & Vreeker gaan in Alkmaar.

Bij Rolex zelf betaal je de hoofdprijs en heb je kans dat ze je wijzerplaat en wijzers vernieuwen, polijsten en weet ik veel wat voor waarde verminderende onzin allemaal.

Als je hem naar Amsterdam Watch Company brengt, sturen zij hem overigens ook door naar Wesselink en Vreeker, maar betaal je meer.

2 likes

Onzin, maar je moet wel weten waar je moet zijn. Daar zitten ook liefhebbers tussen die begrijpen hoe speciaal de 6610 is

1 like

Een Rolex service centre zal duurder zijn dan een onafhankelijke horlogemaker lijkt me zo…

En een witte 6610 is meer dan 100.000 euro waard. Ik denk niet dat we moeten beknibbelen op een goede service in dit geval.

7 likes

Ik heb verder geen zin om hier een discussie over te starten maar er zijn natuurlijk net zo goed competente horlogemakers die onafhankelijk zijn die deze horloges prima kunnen servicen.

Indien naar een RLX servicecenter, maak schriftelijk afspraken over wat ze wel en vooral ook niet mogen vervangen.

2 likes

Ik zou ook naar Wesselink & Vreeker gaan.

Maar dat heb ik met bijna alles. Als ik de keuze heb dan ik breng mijn zuurverdiende geld niet naar grote dure bedrijfspanden met dure directeuren, massa’s nutteloos personeel en een hele berg poeha. Walgelijk.

Ik sponsor veel liever direct 3 hardwerkende gepassioneerde kerels. Die niet naast hun schoenen lopen.

4 likes

Zijn genoeg competente horlogemakers maar die hebben geen originele uurwerk onderdelen. Gewoon bij een Rolex service center brengen en afspraken maken. Ze vervangen dan geen wijzerplaat, polijsten niet.

Overigens een prachtig horloge !

3 likes

Los hiervan

Dit ding is Champions League zeldzaam, vermoed ik

3 likes

Ik ben wel benieuwd of deze witte 6610’s in serie zijn uitgebracht of alleen op aanvraag. Het kastnummer van degene die in 2013 door christie’s is geveild is 359502. Wellicht dat het kastnummer van dit exemplaar daarbij in de buurt ligt?