Vintage Seiko Only

Deze is nice hoor :slight_smile:

1 like

Seiko 5 Sports 5126-8100

13 likes

Silverwave vandaag.

14 likes

King Seiko 5626-7040

16 likes

Deze is echt heel nice. Doet mij een beetje denken qua kastvorm aan die van Tissot (die nieuwe Quartz)

Tnx! Inderdaad lijkt hij er wel een beetje op. Alleen is deze net iets subtieler met z’n 36mm

1 like

Vandaag was het dan zo ver! In januari een KS van Seiko-guru @koekoek overgenomen. Op voorhand wist ik dat dit horloge wel een doktersbezoek bij @Aad57 kon gebruiken, niet voor enkel een apk, maar ook nog allerhande werk.

Aldus, het horloge in januari opgehaald en direct doorgereden naar Aad om hem af te geven. Dit horloge heb ik dus ruim 2 maanden geleden niet langer dan 15 minuten in bezit gehad.

De voorspelling van Koekoek was juist, nieuwe quick-set wieltje, service en een nieuwe veer was nodig om het high-beat hart weer goed te laten kloppen! En hoe, voor een horloge van ruim 40 jaar oud nog dikke vette stats!

Daarnaast ook naarstig op zoek gegaan naar passende banden, geëindigd met de overname van een twee nieuwe KO straps van een HF lid.

Om eerlijk te zijn was de liefde en enthousiasme een beetje bekoeld doordat ik er;

1. nog geen gevoel mee had door de korte tijd in bezit
  2. tussentijdse komst van mijn Datejust
  3. spijt van de verkoop van mijn duiker had
  4. wachttijd en het feit dat ik geen (lees GEEN) geduld heb.

Vandaag kwam die binnen en ik moet je zeggen dat alle 4 de voorgaande punten snel vergeten waren! Ondanks de dial niet perfect is is de kast waanzinnig mooi! Scherp als Gillette! Originele glas met facet nog krasvrij!

Lang verhaal kort, soms is het wachten het waard! Bedankt @koekoek en @Aad57

Omdat het forum om foto’s draait…

20 likes

NA - mijn grail :sunglasses:

11 likes

Goed om te lezen dat hij gefixt is :+1: Eindelijk om de pols en lekker dragen. :grin:

2 likes

Top en Chapeau voor Aad!

2 likes

18 likes

Rord Mavel

12 likes

13 likes

Vandaag digitaal 1982 :sunglasses:

9 likes

8 likes

Ik ben dit weekend vol in de electrische horloges… Vandaag de EL-370 om gehad, maar voor de avond de EL-330. Ik kan van allebei wel goed genieten…

10 likes

Hier zijn de vintage veteranen van mij.
Eentje is bij de vintage Seiko doctor die heeft een gebroken mainspring. Mijn 6216-9000, maar dat komt allemaal goed hoop ik :pray:

11 likes

7 likes

Hey mensen. Ik ben vandaag langs een vintage seiko quartz gekomen. Nu heb ik geen ervaring met vintage seiko, maar het model zag er mooi uit en echt voor een spotprijsje. Nu had ik wel een vraag. Wanneer het batterijtje op is, kan ik dan met een modern batterijtje deze vervangen? Misschien een domme vraag, maar ik heb echt geen idee :rofl:

2 likes

Jazeker. Even kijken naar het nummer op het batterijtje en dan bestellen. Ik adviseer wel een degelijk merk (sony bijv.)