Vintage Seiko Only (Deel 1)

Bedankt voor alle antwoorden. De huidige beheerder zegt dat het horloge het nog wel doet, maar dat hij m nooit heeft opengekrikt. Ik ging hier een beetje blind in en daarom wou ik de community die er wel verstand van heeft om advies vragen. Ik begrijp eigenlijk uit de antwoorden een beetje dat het te goed is om waar te zijn en dat het niet helemaal de prijs waard is?

1 like

Seiko Grand quartz 9943-8030

12 likes

Hij doet het als in hij loopt momenteel goed?

Te goed om waar te zijn is het niet. Maar niet echt een horloge waarvan ik enthousiast wordt als ik hem zie vanwege de staat. Als je zo iets zoekt voor onder de 50 euro moet je maar een PM sturen :innocent:

2 likes


Deze gekocht voor mijn vriendin.
Miss willard:)

13 likes

:panda_face:

22 likes

Vandaag weer een Seiko EL-370, nu met een roomwitte wijzerplaat.


50 jaar oud inmiddels…

6 likes

Dat is ook toevallig: ik heb precies hetzelfde model voor mijn vriendin aangeschaft :wink:

7 likes

Mooi bandje ook🤩

1 like

Seiko Grand Quartz 4842-8041

7 likes

NA! Had een batterij besteld, maar was niet nodig. Heel leuk en er zit volgens mij blauwe ar coating op. Weet er iemand misschien hoe ik dat bandje wat soepeler krijg? (Zie laatste foto) :grin:

9 likes

Cool!, en mooie staat. Dat bandje is waarschijnlijk nooit heel soepel geweest. Hoort er een beetje bij denk ik.

1 like

Er lijkt wat bruins tussen te zitten. Misschien even een bakje met soda en warm water pakken. Voor de rest ga ik er niks aan doen. Die krasjes op de bezel en glas kan ik mee leven. Het blijkt een paper dial te zijn, super vet.

1 like

Schoonmaken is altijd een goed idee.
Krasje uit het glas is wel iets aan te doen met polywatch glasspolish maar dat is hard werken kan ik je zeggen.
Mooie wijzerplaat inderdaad :+1:

1 like

Der zit ook ar coating op. Zonde als ik die eraf poets, want zo iets kwam toen niet zo veel voor. Echt een gaaf ding.

1 like


Roest… Even in een bakje Azijn gelegd. Seiko eindbaas @koekoek dit wel eens gezien?

Ja dat is gewoon roest helaas. Vochtig klimaat in sommige delen van Japan.

1 like

Hopen dat het azijn zn werk doet dan :grin:

Dit topic een tijdje uit het oog verloren.

Vandaag deze topper aan:

24 likes

:drooling_face:

Dat vind ik echt een hele gave ook :slight_smile: .

1 like

Zeer mooi. Goede combi ook :sunglasses:

1 like