Vintage Seiko Only (Deel 1)

9 likes

Iemand die nog een leuke King Seiko zoekt?:grimacing:
Staat op marktplaats.

11 likes

11 likes

Met nederlandse aanduiding voor de dagen.

15 likes

15 likes

Na tuinieren veel te snel donker :new_moon_with_face: dus gewoon eventjes direct onder de lamp gehouden - ik :yellow_heart:kunstlicht

15 likes

LM special met leuke kast :ok_hand:

13 likes

13 likes

13 likes

Vooral leuke bracelet :+1:t2:

1 like

Ik vind de endlinks wel bijzonder :grin: Groot fan van de LM specials. Hier zijn ze een beetje onder gewaardeerd.

1 like

Als ik vragen mag, wat is er “special” aan de LM Specials?

1 like

Ik mag nu echt meedoen in dit topic. Dankzij @PimF kreeg ik een linkje naar Marktplaats. Vervolgens wilde ik nog wat extra informatie opdoen bij @koekoek, aangezien ik het idee heb dat hij veel van Seiko Vintage af weet.

Wat bleek? Het was gewoon zijn advertentie. De deal was snel rond en ik kon het gelijk ophalen!
Ben helemaal blij met deze vintage!
Dank Pimf en Koekoek.

11 likes

Er is niks “speciaal” aan. Het special slaat op de grade en afregeling van het uurwerk. De specials hebben een beter uurwerk en hebben strakkere accuratesse eisen uit de fabriek af. Het special label is ook voor KS en GS gebruikt. (saillant detail is dat de special branding niet werd gebruikt bij de internationale KSen. Die kwamen met de 52 “special” uurwerken maar omdat ze alleen daar mee geleverd werden was het onderscheid denk ik niet nodig).

Wat mensen soms onterecht denken is dat het special is vanwege de funky ontwerpen. Dat ligt eerder aan de tijd, veel van de LM modellen vonden hun oorsprong in eind 60s. De specials zijn later en vaak begin / mid 70s. Die hebben dan ook vaak meer de 70s ontwerpen. Maar het special is echt alleen de grade van het uurwerk.

3 likes

Fijne verduidelijking K, thanks :+1:t2:

1 like

Zeker! One of a kind volgens mij in endlink land!:hugs:
Bracelet leuk lijkt op deze foto alleen een andere finish te hebben dan de case ( en heeft die nu ook die ‘omgekeerde scheiding’ in het midden - net als die endlinks - of lijkt dat maar zo?)

2 likes

Mooi ding! :smirk: Uit welk jaar komt ie ook alweer?

1 like

Komt uit 1977. Horloge is 5 jaar ouder dan ik ben haha.

1 like

De GS van @Lexie2797 heeft ze ook :+1:

Volgens mij is de band inderdaad met geborstelde en de kast een gepolijste finish.

2 likes

16 likes