Vintage Seiko Only (Deel 1)

Lekker ook een 5216-6030!

1 like

Nog een 6145-8050 op het forum lekker high beat!

8 likes

Ja die wijzer gaat er uit hahaha!

Goedemorgen beste Lexie,
Dat is toch een 6146?
Volgens mijn bescheiden mening is de 6145 alleen met een datum venster.
De 6146 met dag- en datum venster.
Desalniettemin, schitterend uurwerk. Proficiat.
GR
Bram

1 like

Ik heb de andere kleur. Dan zijn ze er alle 3 op hf :grin:

2 likes

Typfout hahaha de 46 is idd de daydate de 45 de Date.

Ben er erg benieuwd naar, wil de jouwe ook zien want jij hebt de witte plaat dan?

Echt een chique horloge Menno ! :ok_hand:

1 like

Er is in deze GS 6145/5-8050 serie 4 kleuren: zilver, groen, blauw en bruin. Althans voor zover ik weet.
Ik heb een zilveren, U een bruine dus blijven er nog 2 kleuren over.
Ben benieuwd we in het HF de set kan completeren.

Ik ben erg bekend met de GS 6146-8050 serie :wink: maar maakte een typo. De serie bestaat inderdaad uit de witte, de blauwe en de gradient platen van de bruine en de groene. De groene en blauwe heb ik nog niet op het forum gezien weet wel dat er iemand is met een 2e bruine.

1 like

11 likes

6218-8950

11 likes

Leuk! Ik ben benieuwd naar de foto’s! Ik heb bij de mijne opgemerkt dat de kroon iets scheef zit, dat wil ik op den duur nog wel oplossen. Hij draait wat stroef op bepaalde momenten. Weet iemand toevallig of dat iets is dat een horlogenoob kan oplossen of is daar expertise voor nodig? Het lijkt me wel leuk om eens in dat deel van de hobby te duiken.

1 like

9 likes

9 likes

Zit uurwerk wel recht in de kast? Weet niet hoe deze vast zit nog maar dat kan voor problemen zorgen. Wat is uurwerk service historie opgedroogde pakkingen en oliën kunnen ook er voor zorgen dat het opwinden en draaien van de kroon stroever gaat.

Yep

Dit uurwerk heeft ook een bepaald “clutch”/koppeling in het opwind systeem. Dit onderdeel wil ook nog wel ns wat minder worden waardoor het opwinden niet meer soepel gaat en zelfs de rotor mee kan gaan draaien met opwinden. De LM special horloges zijn erg mooi maar de 52 uurwerken in mijn ervaring niet de gene die nu nog het beste lopen en werken.

9 likes

Ik heb, voordat ik dit forum leerde kennen, een vintage Seiko automaat gekocht op MP. Doet het in principe prima maar nu wil de dag aanduiding niet meer voorbij zondag. Is dit simpel op te lossen zelf of door een juwelier?

Wat voor uurwerk is het? 4r36? Kan zijn dat de Date jumper beschadigd is zou relatief eenvoudig te fixen moeten zijn mits je juiste gereedschap hebt

Hoe kom ik daarachter?