Vintage Seiko Only (Deel 1)

Vanec… :ok_hand::star_struck:

1 like

DIt is een recente aanwinst :+1:

Nog maar een plaatje van een ex LM

10 likes

21 likes

Ja zag dat al in ‘incoming’ …gaaf ding :ok_hand:

En die ex heb je gewoon weggedaan? Ook een mooie :+1::smiley:

1 like

Er staat al heel lang een Seiko in dit genre op mijn shortlist. Liefst een KS met een gouden zegel op de achterkant in supergoede staat MET ZONDER DATUM en al helemaal geen dagaanduiding. Maar hij komt maar niet op één. Dat komt omdat geld. (Ik wil een Speedmaster) Slotje dus graag :japanese_ogre:
Oh een plaatje erbij zeker:

Die van Slin, Pjotr1 BasV en Bauhaus hebben ook mooie kasten in mijn ogen.

16 likes

Dat was al heel lang geleden, begin vorig jaar. Ik zal de komende tijd wel al mn (ex) LM’s en KS’en hier posten maar dat zijn er wel wat. :upside_down_face:

Ik vind juist de kast van de 7000 KS’en zoals jij post zo mooi.

2 likes

Ik zei “ook mooi”, niet even mooi :blush:

4 likes

Welk type precies is deze…no date vind ik :star_struck::star_struck::star_struck:

1 like

Ziet er heel cool uit! Is dit trouwens een redial? Misschien een rare vraag (ben niet zo thuis in Vintage). Dan doel ik op de Lord Marvel van @anon50762135EV

1 like

Is een 45-700x. Ik denk de duurste KS variant die er is. Dure smaak heb je :smile:

3 likes

De wijzers kloppen in ieder geval niet want de zwarte streep hoort breder te zijn. Foto’s zijn verder te lage resolutie om in detail naar de wijzerplaat te kijken. Maar goeie kans dat die dus ook niet origineel is.

(je reageert op die van @Hieronimus neem ik aan?)

edit: ah je reageert op die van @anon50762135EV. Die is helemaal origineel. :+1:

4 likes

Toch zie ik ze vrij weinig aangeboden worden via reguliere kanalen. Wat is de truc? Ebay? Seiko forum? Beter opletten?

Ja no date vind ik het helemaal :stuck_out_tongue_winking_eye::blush:

1 like

Dat zou ik zo niet kunnen zeggen. Maar hij is uit een artikel van monochrome watches:


Omdat het artikel van 2013 is, toen prijzen van KS’n beduidend lager lagen, hoeft het m.i. geen Franken te zijn.

2 likes

Si. Originale.

afbeelding

enne mette die skehvè waizerè

10 likes

Is ook lastig. Seiko forum worden ze ook niet vaak aangeboden. Je kan via Yahoo auctions proberen. Maar de goeie exemplaren gaan ook daar voor veel geld weg helaas.

Een kerel op UF biedt wel regelmatig KS’en aan. Daar komt die van @Bauhaus ook vandaan volgens mij. Niet goedkoop alleen ook.

Ik zet mn geld in op niet origineel. De streep op de wijzers is te dun en de locatie van de dial code lijkt verkeerd te zijn.

8 likes

Bedankt voor je antwoord! Zelf heb ik mij begin van de avond (mede naar aanleiding van dit topic:slight_smile: ) laten verleiden tot een bod op een King Seiko op Catawiki (‘gewonnen’). De dial en kast is daarvan sowieso gerestaureerd. Stond ook in de beschijving overigens. Vind het zelf wel mooi, maar de die hards zullen hier misschien van gruwelen.

1 like

Huh :astonished: …echt…als ik deze zou zien zou ik het vertrouwen…de dial code meer naar links dan ofzo?

Vergelijk maar met de foto die ik net poste :wink:

Zeker. Ik vind dat we dat soort praktijken niet moeten steunen. Maar je moet het natuurlijk zelf weten, en als je er blij mee bent…

2 likes

Heb er net een stuk of tig bekeken en je hebt gelijk, de meesten hebben bredere strepen. Maar niet allemaal, check deze minutenwijzer op in jouw eigen draadje alhier:

https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/3X/a/b/ab10a35803bea23613055cf1ba27bc77a44c071d_1_500x500.JPG

Urenwijzer is dan wél weer breed. Moeilijke materie idd.

Was het maar 1995… :roll_eyes:

2 likes