Vintage Seiko Only

Kan je het niet beter vintage niet-GS seiko van maken? Je komt anders in vintage GS vaarwater terecht denk ik.

1 like

Oke mannen, zal ik de titel dan veranderen in Vintage Seiko Only

Dan kan er daarnaast een voor GS aangemaakt worden.

Die is er zelfs al :wink:

Hier trouwens een leuke foto die het verschil tussen een Skyliner en een LM aangeeft. Wat een heerlijke maat is die 5606-7000 (heb ik dat goed?) toch!

2 likes

Ja kan geen kwaad toch. Alleen maar meer animo lijkt me.

:grin:

3 likes

:+1:t3:

1 like

Dit topic zit best vol met mooi spul. :drooling_face:

2 likes

5 likes

Huppekee, op een (presenteer)schaaltje :wink:

3 likes

2 likes

5 likes

6 likes

Mooi!

1 like

Gaaf ding: dat is toch een 4006-7010? Dat case design is wel lekker hoor

6 likes

Jij gaat wel lekker he met de vintage seikos :smiley:

1 like

Ik heb er momenteel erg veel plezier van inderdaad. Ik vind gewoon de kwaliteit in verhouding tot de leeftijd en prijs ‘bijna onbegrijpelijk’ goed met betrekking tot veel modellen.

1 like

Vast al eens eerder langsgekomen maar een van de redenen dat we jaren 60-70 Seiko’s zo mooi vinden komt voort uit de Grammar of Design ontwerpfilosofie die rond 1960 werd toegepast. Ik kwam het voor het eerst tegen in de PDF Journey in Time-Seiko die op internet circuleert. En eigenlijk nog beter uitgelegd in dit artikel:

1 like

Ik heb op marktplaats een ladys Seiko 5 gekocht en opgeknapt, maar vroeg me af van wanneer hij is. Het serienummer, kastcode en uurwerk geeft aan: november 1985 of 1995. Kaststijl zegt voor mij 80s, maar de lume kwaliteit zegt voor mij 90s… Wat denken jullie? :grin:

3 likes