Vintage Seiko Only (Deel 1)

Blijf de 7a28/38 leuk vinden :sunglasses:

11 likes

Hoi allemaal! Ik ben sinds een paar weken ook in ban van de vintage seiko’s, met name de modellen uit de jaren 70! Er gaat er zeker een komen op de korte termijn, ik wacht tot ik een mooie tref met ‘snowflake’-achtige dial (zie plaatje)! Quartz of automaat is beide goed. Ik houd dagelijks vintageseiko.nl en uiteraard het forum in de gaten, kennen jullie nog andere betrouwbare plekken om een mooie vintage Seiko te scoren?

Alvast bedankt!

3 likes

Dit is een interessant topic. Ik ben zelf ook wel fan van de king quartz modellen. Maar misschien moet je wel iets specifieker zijn in je zoektocht.

2 likes

Ebay, of via Buyee.jp bieden op yahoo Japan? Seiko.site is een andere NL site met veel vintage Seiko. Heel voorzichtig zijn en goed speuren, het opknappen van een vintage exemplaar gaat al snel in de papieren lopen.

2 likes

Vind dat niet geweldig.

De wijzerplaten met structuren zijn vaak alleen maar bij de quartzen. Ik kan zo even bijvoorbeeld geen snowflake automaat bedenken.

1 like

10 likes

Daarom zei ik: voorzichtigheid is geboden. Ik heb wel een keer zaken met hem gedaan, en hij is wel eerlijk geweest in mijn geval. Maar een service mag het beestje al wel hebben, en dat was volgens hem nog lang niet nodig. Eigenlijk mag bijna alles gelijk naar de vintage Seiko reparateur hier.

1 like

Ik zag op marktplaats vaak veel spul van hem dat gepolijst was en dan ook niet goed gedaan. Ook vrij pittige prijzen.

In principe zal het een vintage horloge altijd goed doen om te servicen bij dagelijks gebruik. Maar dat is met elk horloge tenzij er bewijs is van een goeie en recente service.

1 like

Volledig eens. Ik wist ook niet beter toen. Een artikel over de 3823 VFA gelezen en toen moest ik er ook eentje. Kast verkeerd gepolijst, zonder originele band, maar wel met een nieuw (niet origineel) glaasje en hij liep wel heel erg goed. Prijs was er dan ook naar. Maar ik heb mijn les wel geleerd: alleen ongepolijst met de orginele band erop (en lang genoeg!) en calculeer de rest maar in. Laatst stonden er echt zeer hoge prijzen op, dat betaal ik er niet voor in elk geval.

Wist je trouwes dat er ook nog een GFA versie van de 3823 bestaan boven de VFA? Damn, moet ik weer op zoek :grinning:

GFA is volgens mij de internationale versie :+1: Die groene dial versie is wel verschirkkelijk lekker. Die zou ik zelf ook wel willen hebben.

Ik heb ook zo’n 3823. Die is niet gepolijst, maar de satinering is vrij dun en slijt ook met dragen. Ik heb daar ook een nieuw glas voor gekocht. Ik was verbaasd dat die nog beschikbaar waren en ook nog vrij goedkoop. Maakt het wel af dat glas met AR coating. Plaatje dan maar:

6 likes

Ebay en dan zoeken op nonkun0508 en reed0702

1 like

Die is ook mooi! Ik heb een blauwe zonder originele band waar de wijzerplaat veel donkerder is (komt bij Seiko.site vandaan):

En een witte die ik zelf uit Japan gehaald heb.
Het ontspiegelde glas is fantastisch, beter zelfs dan dat van de Snowflake.

Dit is de GFA, een 3883 zelfs die ik eens tegenkwam uit 1974:

6 likes

De 3883 vfa/gfa zijn echt enorm gaaf. Ik zou mijn 4883 er graag voor omruilen :grimacing:

1 like

Al is deze kast verre van scherp, of hoort dat bij deze quartz modellen niet zo te zijn? Ik meen dat deze ergens rond de 700-800 euro vraagprijs had.

Holy moly! Mooi!

1 like

Ja deze kast is niet goed. Maar eentje in goeie staat heb ik wel oren naar. En dan de variant in groen…

1 like

Wat dacht je van de Grand Seiko 5646-7030 ?
Hoort alleen eigenlijk niet in dit topic :grimacing:
En ik heb wel eens een 5626-8011 voorbij zien komen met een structured dial, maar die leken mij fake?

Over een 7a38 hebben is natuurlijk een fotootje plaatsen :sunglasses:

5 likes

Er is momenteel een horloge onderweg naar mij verzonden uit Frankrijk verkocht door lapetitehorloge. Tot zover verloopt het soepel. NOS model, had wellicht via Buyee o.i.d. goedkoper kunnen zijn. Zodra binnen volgt foto.

1 like

Welke heb je onderweg?