Vintage Seiko Only

Toffe gesp, welke afmeting hebben deze en waar zijn ze te vinden? Op Ebay kan ik wel wat vinden, maar is of te modern, of mogelijk namaak of extreem duur (GS).

https://buyee.jp/item/yahoo/auction/r470509198?conversionType=search_suggest_history

Ik dacht 16mm, maar dat weet ik niet 100% zeker. 15 of 16 vaak iig.

Gespen los kopen is inderdaad helaas vaak duur. Deze kwam op een horloge (andere dan van de foto).

:grin: :dancer:

4 likes

7 likes

Zo! die is mooi, die originele uit 1959.

1 like

De tering. Echt heel mooi. Behalve:

1. De prijs, serieus belachelijk. Wat is Seiko aan het doen man
  2. Ipv automatic hadden ze “Alpinist” moeten zetten
  3. Die leren band. Verschrikkelijk
1 like

Neen

1 like

Zeker mooi.

Ik mag ook eindelijk meedoen hier😎 met dank aan @koekoek ! Eerste vintage Seiko voor mij maar er zullen er vast meer volgen😇

Vandaag kwam ook eindelijk mijn grijs/groene band binnen dus hij kan om de pols!

20210226_215359

18 likes

Gisteren ontvangen. Ik had nog geen Pepsi duiker. Erg blij mee qua staat. Alleen wilde hij niet lopen :neutral_face:

11 likes

Heel mooi duikertje

1 like

Het is de 42mm full size. Ik vind het een leuke aanvulling op mijn zwarte duikers

2 likes

Jaja, maar die skxen e.d. dragen kleiner

1 like

Mijn 2e pogue junior:

En natuurlijk mijn andere pogue

7 likes

Jammer zeg, leuke catch :+1:Hopen dat er nog wat uitkomt. Heb met quartz al de raarste ervaringen gehad. Onregelmatig lopen, stoppen na batterijwissel, maar soms ook gewoon ineens wél weer lopen met warmte, schudden of een korte tik tegen de kast. Succes in ieder geval K

1 like

in dit geval loopt hij wel als hij warm is. Dus het is (knocks on wood) een kwestie van nieuwe olie weer.

1 like

:crossed_fingers:

2 likes

9 likes

Vraag aan de experts: ik ben op zoek naar een King Seiko op de diverse (veiling)sites. Het valt me op dat in een aantal gevallen de kalibers een eigen serienummer hebben. Een serienummer dat soms ‘best dicht’. in de buurt van het serienummer op de caseback ligt. En soms niet. Moet er op een of andere manier een relatie bestaan tussen die twee serienummers? Anders gezegd zou je hier kunnen achterhalen of er sprake is van een kaliber-wissel of case-wissel o.i.d. Los even of dat dan ’ erg’ is?

Heb je concrete voorbeelden? Op de wijzerplaat staat onderaan ook een modelnummer, dat moet wel overeenkomen met de caseback. In ieder geval de eerste 2 of 4 cijfers aan de linker kant van 6uur. Het kaliber nummer kan wel verschillend zijn. Bijvoorbeeld de 45-7000 heeft op het uurwerk 4500A.

Hier een voorbeeld:

2 likes