Vinylfan Oss - Marktplaats

Met onderstaande verkoper op marktplaats heb ik slechte ervaring:

Naam op Marktplaats: vinylfan of horloge
Woonplaats op Marktplaats: Oss
Email naam bij reactie: xxx xxxx
Emailadres: watch.corner@…

Na wat heen en weer mailen had ik overeenstemming over de prijs van een Omega welke deze verkoper te koop heeft staan. Kijk voor een van zijn advertenties: http://link.marktplaats.nl/164165959

In de gehele mailwisseling maakt de verkoper zich op geen enkele manier bekend. Geen emailnaam, een anoniem emailaccount en onder zijn mailtjes slechts initialen.

Toen ik een afspraak wilde maken vroeg deze verkoper aan mij eerst volledige NAW gegevens en een vast telefoonnummer. Anders mocht ik het horloge niet komen ophalen.

Opsturen kon wel…ja die kennen we. Overigens was de herkomst van het horloge volgens de verkoper een antiquair met connecties in Engeland.

Ik heb hem geantwoord dat hij mij kan bellen om een afspraak te maken voor het afhalen van het horloge. Hij moet nog bellen…

U bent gewaarschuwd!!

WAARSCHUWING 2

http://link.marktplaats.nl/167842329

Meneer adverteert deze keer onder een andere naam. Principe blijft hetzelfde. Bij een redelijk bod reageert hij snel en kan hij het horloge versturen.
Wanneer je aangeeft dat je wilt afhalen dan hoor je niets meer van hem.
PAS OP!

Anoniem emailadres, steeds een andere naam, en alleen willen versturen.

U bent gewaarschuwd.

Misschien een idee dit ook door te sturen aan de mensen van Marktplaats.nl?

Heb ik al gedaan maar ze doen er niks mee.
Net als dat Marktplaats niets doet met verkopers die tientallen advertenties hebben staan met nieuwe Omega’s en Rolexen voor prijzen van 100 euro.
Marktplaats laat nephandel gewoon voortbestaan helaas.

Marktplaats blijft nou eenmaal een plaats waar een heleboel mensen handel drijven. En hiertussen zitten helaas ook mensen die gestolen handel of wat dan ook aan de man willen brengen.
En deze mensen willen altijd anoniem blijven, dus kan je nooit iets ophalen bij ze.

Ik klik de eerste link aan, maar de advertentie is weg. Hij of zij zal zich wel even rustig houden en dan gewoon weer opnieuw beginnen.

Door deze lui durf ik op marktplaats niets te kopen, of het moet voor een heel laag bedrag zijn.

Klopt, de eerste link doet het niet meer, deze adv. heeft hij verwijderd.

De link in mijn tweede bericht is de huidige advertentie met zijn wederom nieuwe naam.

Jack

Ik heb ook even een berichtje naar hem gedaan dat hij er bij moest zetten dat het een imitatie is.
Kreeg als antw; hoe dom kun je zijn, en heb toen aangeklikt dat deze adv. niet klopt.

@ Pim: Waar maak je uit op dat het een imitatie is?
Ik zie het niet…
Grt ger

Ik denk dat het helemaal geen imitatie is.
Het enige wat ik aangeef is dat deze verkoper op alle mogelijke manieren probeert anoniem te blijven.
Naar mijn mening ben je dan verdacht.

Ook echte Omega’s waarvan de herkomst niet duidelijk is koop ik in ieder geval niet. Wil niet het risico lopen een gestolen Omega te kopen, komt namelijk altijd uit met die dingen.

Jack

Jack73,

Heb je erbij stilgestaan dat de verkoper om andere reden te doen is dan dat jij schets?
Ik heb ook horloge`s verkocht via marktplaats maar ik liet mensen nooit bij mij thuis komen,uit veiligheidsoverwegingen.
Je schreef zelf:
Toen ik een afspraak wilde maken vroeg deze verkoper aan mij eerst volledige NAW gegevens en een vast telefoonnummer. Anders mocht ik het horloge niet komen ophalen.
Dit doet hij volgens mij om te kijken met wie hij te doen heeft.
Waarschijnlijk had hij jouw gegevens dan geverifieerd om jou op te bellen of iets dergelijks.
Zodat als er iets gebeurt hij in ieder geval jou persoonsgegevens heeft.

Trouwens hij kan nooit anoniem blijven want als hij het opstuurd zal je toch zijn gegevens moeten hebben.

Beste Peter,

Ja, ik ben me bewust van veiligheidsoverwegingen. Begrijp dat helemaal en heb zelf ook genoeg thuis liggen om te weten dat je voorzichtig moet zijn.

Maar…ik gebruik gewoon één naam waarmee ik adverteer. Ik heb gewoon een telefoonnummer waarop men mij kan bellen. En ik kan mij desgewenst legitimeren bij een aankoop.

Deze verkoper gebruikt 3 namen om mee te adverteren. Zet onder zijn mails geen naam. Vult alles in met xx.

Maar het is aan een ieder zelf hoe hij/zij met deze info om wil gaan.

Ik zelf verkoop ook horloges via Marktplaats.
Het is een schande dat er nog steeds zulke mensen zijn die de boel willen belazeren.
Ik geef jullie een paar tips .
Iemand die niks verkeerd doet is gecontroleerd verkoper .
Geeft zijn huisadres en of huistelefoon en gsm nummer al aan in de advertentie.
Is ten laatste niet bang om iemand thuis te ontvangen ( onder het genot van een kopje koffie)
Hij is ten slotte eerlijk …ja toch?

Jammer en begrijpelijk dat er mensen zijn die het vertrouwen hebben
verloren in internet aankopen.
Ik en andere eerlijke verkopers proberen hard eraan te werken om dit vertrouwen terug te winnen.
Constant email contact en bevestiging als het bedrag is bijgeschreven.
Bij niet afhalen ,maar opsturen een tracing code meesturen etc etc.
Kortom als je betaald wil je ook geinformeerd blijven en zo snel mogelijk het horloge in huis hebben.
En heel belangrijk een degelijke verpakking.

Dit is geen reclame voor mijzelf of anderen,
maar ik kan jullie standpunt hierin heel goed begrijpen en irriteer me mateloos aan zulke oplichters.

mvg,
John Brux

john43 Schreef:

Is ten laatste niet bang om iemand thuis te
ontvangen ( onder het genot van een kopje koffie)

Ik begrijp niet goed wat je er aan hebt dat je eerlijk bent en er staat een overvaller in je huis.

Beetje naieve gedachtengang als je het mij vraagt…

2006 Schreef:

john43 Schreef:

Is ten laatste niet bang om iemand thuis te
ontvangen ( onder het genot van een kopje
koffie)

Ik begrijp niet goed wat je er aan hebt dat je
eerlijk bent en er staat een overvaller in je
huis.

Beetje naieve gedachtengang als je het mij
vraagt…

Hoezo?
Als je een winkel hebt komt toch ook iedereen naar binnen?
Ik ben er niet bang voor , een overvaller kun je overal tegenkomen…toch?
Naief ben je als je alleen maar als je denkt dat het altijd mis kan gaan.
Ik veroordeel iemand pas als hij de daad wil plegen en niet van te voren.

Ik ben het helemaal eens met John43.

Als je bang bent moet je geen spullen gaan verkopen.
Lekker bang zijn dat je overvallen wordt en vervolgens staat je auto gewoon buiten met een slot van ‘lik mijn vestje’.

Ik blijf bij mijn standpunt: verkopers die anoniem wensen te blijven hebben iets te verbergen en vind ik dus verdacht.

het is wel een feit dat er in huis steeds meer overvallen plaats vinden.
en een winkel kan je niet vergelijken met een huis qua beveiliging.
enige voorzichtigheid is altijd goed natuurlijk,volgens mij heeft het ook niks met bang te maken.

Enige voorzichtigheid kan ik me, zoals gezegd, alles bij voorstellen.

• Elke week een andere naam
  • Geen telefoonnummer willen geven als daarom gevraagd wordt
  • Geen adres willen geven voor het afhalen
  • Geen naam aan je gratis emailaccount geven
  • Geen naam onder je mail zetten

Maar wel heel graag willen opsturen onder rembours.

Is dat alleen voorzichtigheid? Ik vind dus van niet, maar das mijn mening.

Maar ik ben uitgesproken over deze beste man, ik koop gewoon helemaal niks bij hem.

Klopt Long,
Ik ben ook niet bang maar de link Marktplaats/Horlogeforum is makkelijk gelegd aan de hand van de foto`s die je hier en daar plaatst.
Ik zou alleen een medeforummer in mijn huis laten die al een tijdje bekend is.

Hij heeft hem trouwens verkocht:
http://link.marktplaats.nl/167842329

Onderaan staat:
VERKOCHT!!! Jammer voor de spassbieders ( he Erwin)

Als je steeds van die nepbieders krijg kan ik wel bergrijpen dat je steeds je naam veranderd.
Heb ik ook gehad met een gouden tientje ze blijven je maar achtervolgen.
En als je dan je naam veranderd wordt het moeilijker om je te vinden op marktplaats.

Jack73,

Ik volg dit forum al een tijdje, wat jij doet is allemaal suggestief, ik ben als verzamellaar al erg lang bekend bij de mensen die IK vertrouw. Dan maak ik ook afspraken thuis. Ik doe dit echter niet zomaar!! In deze wereld is niemand te vetrouwen, overvallen etc. zijn aan de orde van de dag. Ik verkoop geen imitatie’s of iets dergelijks, ik moet er niet aan denken om deze zelf te moeten dragen of iemand te moeten benadelen.

Ik geef dus alleen telefoonnummers en adres etc als IK dat wil en vertrouw of al langer ken.
bij enige twijfel verbreek ik elk contact, helaas uit eigen ervaring opgedaan.
Voorichtigheid is echt mijn motto.

Ik heb wel een vraag voor jouw? waarom adverteer jij op Marktplaats met namen als : peggy, Bjorn, Frans, jac, Jack kooijman en gebruik je diverse plaatsnamen? Rotterdam-Zoetermeer…etc?
Kun je jouw hotmail berichten niet beantwoorden en spreek je alleen af op openbare gelegeheden?

Beste mensen zoek maar op Omega of Art-Deco beeld uit Rotterdam, kleine moeite om dit te controleren. Met andere woorden: je doet het juist zelf!

Doe je dit om iets te verbergen of ook uit veiligeheid?

Ik doe liever geen zaken met iemand als ik daar geen goed gevoel bij heb, wellicht
begrijp je nu beter mijn voorzichtigheid en houding.

“Vinylfan Oss”

Het is gewoon een kwestie van je kop erbij houden.

Een omega/rolex van 100 euro is bij mij altijd een nep omega.
En als je hersens heb, weet je dat het een nepperd moet zijn.

Dus als je een lookalike wil hebben , dan ben je op het goede adres.

Een echte kopen vergt uiteraard nog meer oplettendheid.
Enige kennis van zaken is natuurlijk een pre.

Nooit een duur klokje kopen zonder GRONDIGE inspectie op echtheid.
Dit is vragen om problemen.

Bij dit soort duuren klokjes moet je ALTIJD bij de verkoper langs gaan.
En minimaal het horloge van binnen bekijken.
Zo niet, dan geen deal.

En het is nog slimmer om met dat klokje naar een merkdealer te gaan.
Deze kan meteen zien of hij vals of echt is.
en als hij echt is , laat je meteen het horlogebandje aanpassen.
De verkoper krijgd dan zijn centen.

Mail dat de verkoper maar dat er GEEN koop plaatsvind als het klokje niet door een merkjuwelier op echtheid gecontroleerd is.

Daarna weet je 100% zeker dat je een echte omega/rolex heb.

Een sirieuze verkoper heeft geen enkele moeite mee dat het klokje op echtheid gecontroleerd word.

p.s een modern omega/rolex/IWC enz zonder papieren is altijd verdacht, dus NOOIT kopen.
Papieren is ook geen 100% garantie.