Volledig vooruit betalen?

Goedemorgen,

Ik ben geïnteresseerd in een Omega Seamaster op marktplaats. In principe zijn verkoper en ik het eens over de prijs. Puntje van discussie is de afhandeling. Verkoper woont in België. Voor verzending zegt hij, voor de verzekering, het hele bedrag te moeten ontvangen voor hij kan verzenden. Hij zegt dat dit in de business een normale gang van zaken is. Ik verstuur zelf al jaren kostbare spullen voor mijn bedrijf en heb hier nog nooit van gehoord.
Verder is de verkoper open wat betreft info over identiteit etc.
Mijn vraag: klopt dat verhaal over vooruit betalen bij verzekerde verzending? Iemand een idee?

Bij voorbaat dank voor de input en een goed 2023

1 like

Zou jij via marktplaats iets verzenden zonder dat je je geld hebt ontvangen?

Je kan anders toch eerlijk oversteken via marktplaats?

11 likes

Gewoon lekker tripje maken, tis geen wereldreis

31 likes

Heerlijk dit soort antwoorden

1 like

Gewoon ophalen, kan anders een dure Seamaster zijn.
Zitten er genoeg op marktplaats die dit als enige doel hebben. Daarbij is een valse ID, nep nummertje etc etc geen enkel probleem.

2 likes

Ja wat verwacht je dan…nee ik stuur je een horloge op en je hebt nog niet betaald…via marktplaats, tsja, beter via het forum…ps zie het al wil je naar nivo 2??

3 likes

Draaien we het om… jij verkoopt…. Stuur jij waren zonder het geld te hebben ontvangen? Denk ik niet!

Dus, is hier toch niks anders?

Misschien woont hij in de buurt van de grens? Kan hij naar NL gaan en per achternaam versturen? Betekent jij betaald de postbode bin aflevering?

1 like

Normaal of niet, via Marktplaats ik zou het zeker niet doen. Indien het een gerenommeerd bedrijf zou zijn dan is het een ander verhaal.

Ik zou lekker een tripje naar België maken om je horloge op te halen. Daarnaast je horloge inspecteren of het voldoet aan de beschrijving is ook wel fijn.

Geef anders even aan welk antwoord je graag wil hebben.

14 likes

Even verplaatst naar algemeen. FAQ is voor vragen over het forum.

3 likes

Enig idee waar in Belgie? Mocht het helpen wil ik het voor je gaan bekijken irl :wink:

16 likes

Maar dat doe je dan B2B toch? Met klanten die je kent?

2 likes

Voor een forse provisie :rofl:

Helemaal niet. Liever iemand via HF helpen ipv eventueel een kat in een zak kopen :+1:

19 likes

Via Marktplaats betaal je altijd vooruit, of inderdaad “eerlijk oversteken” maar dat wil bijna niemand. Maar zoals gezegd, het is België, als het een dure aankoop is dan kun je die toch gewoon op gaan halen? Ik kocht mijn eerste serieuze horloge ook in Vlaanderen, gewoon een leuk dagje van maken.

3 likes

Een stel jij koopt t en tis goede fake , sta je dan …ps was grapje dat provisie

3 likes

Nou dan geeft @Pandemo je de oplossing toch…! Top geregeld.

1 like

I know :wink::+1:

1 like

Ja het is normaal om vooruit te betalen.

Als een van jullie vertrouwens issues heeft, dan gewoon ophalen. Zeker nadat dit is uitgesproken, zijn beide partijen argwanend.

1 like

O jij wilt ook nivo2? :wink: