Voorstellen! - Hansi1959

Na een half jaartje meelezen wordt het tijd om mezelf eens voor te stellen. Mijn naam is Hans en ik run een webshop (ik weet niet of ik de naam mag noemen?).
Heb horloges al zo’n beetje mijn hele leven (ben nu 60) “interessant” gevonden maar deze nooit verzameld. Kocht eigenlijk alleen een nieuw horloge als de oude min of meer versleten of defect was geraakt. Had toen eigenlijk ook niet echt veel “over” voor een klokje. Het moest er alleen leuk uitzien en goed werken. Een jaartje of 25 geleden viel ik voor een mooie Seiko uit de Sportura serie. Deze heb ik altijd met zeer veel plezier gedragen (waar die ook flink de sporen van draagt…). Omdat een schoonbroer en twee vrienden enkele Breitlings bezitten en daar enthousiast over spraken was daarvoor wel een zekere interesse maar ik had daar toen het geld niet voor over.
Omdat ik tegenwoordig regelmatig voor mijn bedrijf in de VS ben, en mijn vrouw altijd meegaat, kom ik daar ook met regelmaat in de outlets. Nu vind je daar ook altijd wel een Seiko of Citizen factory outlet waar ik graag even mag rond neuzen. Het Nederlandse koopjes virus wordt dan wel geprikkeld als je mooie horloges voor een fractie van de normale winkelwaarde ziet liggen (meestal met 30 tot 70% korting). Dat zijn dan wel modellen van de jaren daarvoor maar dat maakt mij helemaal niet uit. Als ik 'm mooi vind en de prijs is leuk dan kan ik wel bezwijken voor de verleiding. Zo zijn er in de afgelopen 10 jaar een heel aantal klokjes mee terug gekomen. Meestal Citizen of Seiko maar ook al eens gevallen voor een Skagen en twee “Ferrari” klokjes (bij de Movado factory store). De Citizen’s met Eco-drive en radio-sync waren wel mijn favorieten (altijd perfect op tijd en geen omkijken naar batterijen of datum corrigeren enz.). De laatste Citizens waren een F900 (GPS sync) en een Signature Collection Courages.
Door het lezen op dit forum was mijn oude interesse in een Breitling weer geprikkeld.
Afgelopen november waren wij in een outlet mall vlakbij New York en daar bleek een factory outlet van Breitling te zijn… Een hele gave Chromomat bleef maar naar mij roepen…Het feit dat het een limited edition met nr 3 van slechts 50 stuks betrof en een hele goede korting bezegelden de deal. En daarmee is dan een nieuw hoofdstuk geopend (of misschien “bodemloze put”?).
En dit naast andere hobby’s als (zak)messen verzamelen, fotograferen en schietsport.
Mijn dag is eigenlijk een paar uur te kort (;-))
Ik zal er nu maar een eind aan breien want het is al een heel verhaal geworden. Ter afsluiting;
Een oude favoriet, de Seiko Sportura;

Mijn nieuwste favoriet;!
IMG_2584|375x500

31 likes

Welkom!!

1 like

Welkom op het forum!

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit vermaarde HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Niet helemaal gelezen maar wel welkom, mooie start :grin::+1:

3 likes

2 likes

Welkom Hans en veel plezier op het forum!

1 like

Welkom op het forum. Pas maar op, de verzoekjes om eens wat mee te brengen uit de States zullen niet lang op zich laten wachten zo :wink:

2 likes

Welkom en veel plezier op het HF! :+1:

1 like

Welkom! Leuk verhaal en een mooie breitling!

2 likes

Welkom allereerst! Weet je toevallig nog de naam van deze outlet of waar deze te vinden is? Ik ga namelijk zelf eind Maart naar New York en een kijkje nemen kan natuurlijk geen kwaad :wink: ondanks dat ik van mezelf eigenlijk even niks meer mag kopen…

1 like

Welkom!!!

1 like

Welkom hier…:+1:

1 like

Welkom👍

1 like

Welkom

1 like

welkom-home

1 like

Welkom