Vraag aan de DD experts.

Beste experts,
Een vraag, ik heb een mooie DD 118238 gezien uit 2006.
Nou wil ik daar zo gaan kijken alleen zie ik dat de wijzerplaat de ‘T’ naast swiss made heeft staan, maar dat zou toch niet overeen komen met het jaartal?

Hopelijk zijn de experts (#Han) wakker en kunnen die er iets over zeggen.

Alvast bedankt voor de moeite en reacties.
Groet
Martin

Dit is inderdaad een ouder type wijzerplaat. Tritium en smalle index. Gemaakt voor de 18038 en 18238.

2 likes

Als ik jou was zou ik verder zoeken. Rare plaat wissel

1 like

Ik word ongemakkelijk van de term expert. Ik schreeuw gewoon graag en ik hou van Day-Dates.

Anyway, bij een 118238 uit 2006 wil je ook een andere wijzerplaat zien. Die dunne markers (zonder lume op het goud) waren er alleen nog voor de 6 digit in de transitietijd van de 18238 naar de 118238. Dus ook met super luminova was die plaat niet correct geweest.

Dit wil je zien:

5 likes

Maar @willemC heeft straks nog de juiste plaat over, wel met een rosé tintje :sunglasses:

2 likes

Oké, ik wilde het niet ongemakkelijk maken, maar super bedankt voor de reacties en zo snel. Top, mijn dank daarvoor. Maar een correcte plaat zoeken en er in laten zetten misschien nog een optie?
Groet Martin

1 like

Ik ben een dd expert, maar het gaat helaas in casu niet over de vrouwenboezem.

17 likes

:point_up:

:nerd_face:

4 likes

Tenzij de verkeerde plaat het topje vd ijsberg is…?

1 like

:nerd_face:

5 likes

Daar dacht ik net aan. Als de rest gewoon klopt kan dat prima. Een zwarte tritium DD plaat ben je zo kwijt voor minimaal 450 Euro.

Een 6 digit DD plaat vinden is niet heel moeilijk, maar wel een stuk duurder. Dus if the price is right… :smirk:

3 likes

Day-Date buff
Zou ook nog mooi naast je naam staan ipv Forumprinses

1 like

Mooie tijd, die transitietijd! Ik post deze even voor de 17e keer:

7 likes

Ik heb idd een zwarte kloppende 6 digit super luminova plaat in zwart met rose goud en in zilver met geelgoud die weg gaan. Hoef er niet de hoofdprijs voor te hebben via HF.
Bij interesse moet je maar een PB sturen.

1 like