Vraag over aanschaf Hamilton khaki navi scuba auto

Hallo,
Na al maanden rond te kijken hier op het forum besloten een account te maken.
Ben al jaren geïnteresseerd in horloges en kan het me nu veroorloven mijn eerste ‘‘echte’’ horloge te kopen.

Vind dit zelf een schitterend model:

Vraag is of dit kwalitatief een goed horloge is dat als het moet een leven lang meegaat?

Andere vraag is hoevaak zoiets onderhoud nodig heeft en wat dat kost?

Alvast bedankt!
Jan

Hallo Jan welkom,

Voor de prijs heb je een kwalitatief een redelijk goed horloge, of het een leven lang mee gaat? Dat denk ik niet. Maar dat ligt er net aan hoe je er mee omgaat.

De onderhoud komt van toepassing zodra je horloge slechter begint te lopen maar ik denk dat je rekening moet houden met ongeveer om de 6 a 7 jaar. De kosten zullen niet heel hoog zijn omdat er een standaard ETA uurwerk in dit horloge zit. De kosten zullen denk ik niet hoger dan 400 euro liggen, misschien nog wel lager.

Bedankt voor je reactie.
Gaat het uurwerk geen leven lang mee of geeft het gebruikte materiaal op den duur de geest?

Een uurwerk gaat vanzelf geen leven lang mee, met onderhouds beurten is dat misschien wel haalbaar.
Maar dan is de vraag of een horloge van €700 een aantal onderhoudsbeurten waard is.

Daarbij zal het horloge er ook nket in nieuwstaat blijven uitzien met de jaren.

Snap wat je bedoeld. Ben over het algemeen zeer zuinig op mijn spullen.
400 euro aan onderhoud elke 6 jaar is wel erg veel voor een horloge van 700 euro inderdaad. Maar heb getallen gelezen van 100 tot 400 euro, dus kom er geen wijs meer uit haha!
Bedankt, hier kan ik wat mee!

1 like

400 euro? Daar heb je 2 nieuwe ETA’s voor :stuck_out_tongue:
Een kennis van mij heeft voor een ETA 2824 onderhoud 80 euro betaald.
Zelf ben ik van mening “if it’s not broken, don’t fix it” (in deze prijsklasse)

6 likes

Het is goed mogelijk dat het goedkoper is maar het ligt er natuurlijk ook aan wat er vervangen moet worden. Ik zelf schat het altijd liever wat hoger in zodat het mee valt. Maar we zijn vast mensen hier die wat meer van de exacte prijzen afweten.

Ben benieuwd.
100 en 400 zit een vrij grote marge tussen vind ik.

Ik zou het gewoon kopen, ik was in het begin ook bang voor onderhoud maar dat is echt niet nodig.
Pech kan je altijd hebben, in het slechtste geval kan je gewoon een nieuwe ETA bestellen via Ofrei voor €200 of ergens op onderhoud binnenbrengen voor (hopelijk) de helft van dat bedrag.

Een nieuwe ETA plaatsen kan je in principe ook zelf uitvoeren met de juiste tools, maar het voordeel van een onderhoud is ook dat de pakkingen worden vervangen (waterdichtheid). Voor een duiker is dit dan weer mooi meegenomen.

Vaak zeggen ze om de 5 jaar onderhoud, maar euh, ik heb verkooptopics gezien van Breitlings die al 20+ jaar niet geserviced zijn… en nog steeds “werken”. En hier zit vaak ook maar een standaard ETA in.

1 like

Hmmm, true, maar wil hem wel graag goed houden.

Ik zou het misschien ook bij een juwelier aanschaffen, kan je misschien nog 10-20% korting krijgen.
700 euro is denk ik listprijs en naar mijn mening toch iets te veel

Nee dat mag ik hopen van niet nee…
Het zal toch beduidend lager uitvallen.

Die Hamilton is btw een leuk ding, kun je geen buil aan vallen. Als je niet van plan bent hem ook weer door te verkopen (een Hamilton schrijft doorgaans wel wat meer af) dan is het al helemaal een leuke aankoop.

Ik zou alleen wel even op Chrono24 kijken, daar vind je hem al goedkoper (nieuw en natuurlijk gewoon met garantie).

3 likes

Hoe zit het dan met invoerrechten uit bijvoorbeeld Monaco of Duitsland?

Zodra het binnen de EU is betaal je geen invoerrechten.

1 like

Idd, bij de bijenkorf liggen leuke klokkies, maar je betaald er wel goed voor…
Lekker op chrono24, wus enzo kijken, kan je een hoop centen schelen

1 like

Over het algemeen wordt je eerste horloge toch niet je laatste…waarschijnlijk koop je nu je hier rond neust ,er toch wel weer wat bij de aankomende week euh jaar.
Dus niet te druk maken, over een paar jaar heb je er een paar bij, en verkoop je deze misschien weer.
En niet elk goed horloge hoeft dit bedrag te kosten…onder de 100 valt ook genoeg goeds te krijgen.
Plus 785 verschillende Seikootjes tussen de 80-800 euro al dan niet net-niet-nieuw.

tip : kijk bij de verkoop-afdeling hier. Blauwe deur. 3e verdieping links.

2 likes

Als je er voorzichtig mee bent en onderhoud laat uitvoeren zie ik geen enkele reden waarom het niet levenslang mee zou kunnen.

1 like

Pardon, maar ûh… :thinking:

Verder, wat @Drebin schrijft. Leuk ding, doen! Twee weken terug was er veel in de uitverkoop, in de fysieke winkel… dus even bij de Bijenkorf langsgaan kan ook lonen. Succes!

4 likes

Excuus, gevalletje broekzak

1 like

@Migiel vraagje, zie op chrono verschillende “niet gedragen” horloges staan.
Zijn dit vitrinemodellen?