Vraag over een Seiko

Hoi,
Ik heb een Seiko 7S26-0420 en ik wil graag er meer over weten maar ik kan op google er niet zo veel over vinden.
Ik zou graag weten wat de waarde er nu van is en hoe oud hij is en wanneer hij is gemaakt, andere informatie over de Seiko 7S26-0420 is ook welkom.

Met vriendelijke groeten
Tony

7s26 is het binnenwerk. Dit type horloges (seiko 5) hebben meestal een nieuwprijs van 90-150 euro. In de staat waarin de jouwe zich bevindt is de restwaarde dus logischerwijze niet bijzonder hoog.

1 like

Bedankt!

Het is een SNX997 zo te zien. Wat is het serienummer? Staat ergens aan de zijkant van het deksel.

De staat drukt de waarde. Als je zo iets op marktplaats zet krijg je er misschien nog wel 4 tientjes voor.

1 like

Oke bedankt.
Er staat op de deksel alleen 7S26-0420 en nog wat standaard dingen zoals st steel enzovoort.
Het enigste wat ik op het horloge kan vinden dis dit alleen.

aan de zijkant van het deksel staat als het goed is ook een zescijferig nummer.

O ja nu zie ik het pas nooit opgevallen haha.
Er staat: 650861

Dat is net een lastig jaar, dan is hij van of 1996 of 2006.

Oke dan weet ik nu een stuk meer over de seiko!
Heel erg bedankt voor je hulp!

1 like

Hoi Tony, deze heb ik ook!

Het is een SNXS97. Die van mij is uit 2017. Ik heb hem nieuw voor 80 euro gekocht.

Verder is er veel te vinden over het 7S26 uurwerk. Niet te hacken of op te winden, een reserve van 41 uur volgens het boekje en 21,600vph.

Succes!

1 like

wablief?

2 likes

Oeps! SNXS79. Zal mijn Engelse roots zijn die doorschijnen… Excuses Tony en koekoek

Dat is echt een heel ander horloge :thinking::thinking: Kijk maar eens naar de markers op 6 en 9 uur en de wijzers. Los van de band dan nog :wink:

3 likes

Bandje wordt weleens mee gespeeld, dus die had ik niet meegerekend. Maar je hebt gelijk koekoek. I stand corrected.

Tony: vergeet mijn comments maar😂 ik doe niet meer mee

Kan iemand dan misschien ook toelichten waarom een Seiko 5 de kroon op 3 uur heeft zitten? Voor zover ik had begrepen was de kroon op 4 een van de ‘5’ punten van Seiko 5.

2 likes

Haha maar bedankt voor je reacties.
En het klopt dat op ander Seiko horloges de kroon bij de 4 uurs positie zit maar deze is bij 3 uur waarom dat is weet ik ook niet.

1 like

Er zijn meer Seiko 5jes die de kroon op 3 uur hebben, zoals mijn verkochte mini Monster.
Blijkbaar niet standaard bij de 5jes de kroon op 4 uur.

2 likes