Wachtlijst Submariner

Beste forumleden.
Ik vroeg me af of mensen weten wat tegenwoordig de ongeveer de wachtijd is voor een Rolex Submariner.
Of hoelang mensen hebben moeten wachten wat er recent een hebben weten te bemachtigen bij een AD.

Hier is al veel over gezegd, maar het komt neer op:
Relaties. Het moet je gegund worden. Dit geldt wereldwijd. Extra incourante modellen kopen helpt hierbij. Anders gaat het je gewoon niet lukken: stalen sportmodellen worden ‘gegund’ aan goede relaties (mensen die er geld uitgeven)

4 likes

Ah oke, ja ik ben namelijk nieuw op het forum en zag zo gauw nog geen concrete antwoorden voorbij komen.
Dus als ik jou begrijp kan ik me niet inschrijven en bijv na 1 jaar of langer een sub gaan ophalen?

Is helemaal okay, geen probleem, welkom :slight_smile:
Dat klopt. Althans, dat is de ervaring over het algemeen hier. Die tijd is bij de meeste verkooppunten voorbij. Tot niet al te lang geleden werd dit nog wel gedaan. En het zal zo nu en dan nog best heel af en toe voorkomen. Maar het vergt een investering: langs gaan, praatje maken, relatie opbouwen, de mensen die er werken zijn ook maar gewoon mensen en gunnen het eerder aan een toffe gast die ze ‘kennen’ dan een onbekende die even binnenwipt en hem morgen voor 2k meer doorschuift op marktplaats.
Zoals ik al zei: het zijn net mensen, dus ook bij hen geldt: money talks. Niets werkt zo goed als er geld uitgeven.

3 likes

Bedankt voor de info, binnekort dan maar eens op de koffie gaan bij een AD, al ga ik geen modellen kopen waar mijn hart niet naar staat want het gaat immers om genoeg geld.:sweat_smile:

Veel succes :slight_smile:
De meesten staan er zo in als jij. :grin::+1:t3:

Succes!

1 ding is volgens mij, naast de ‘gunning’, niet gezegd:
Geluk. Je moet ook een beetje geluk hebben. Het kan raar lopen.

3 likes

Buiten dat gewoon heel veel mailen en bellen, lijstje maken van alle AD’s in NL en gewoon mailtje sturen.

3 likes

Lekker onpersoonlijk, zo gunt men je het niet, denk ik.

Er werd mij verteld dat ze juist mensen die overal op het lijstje staan, juist als mogelijke handelaar bestempelen.

En de eerder besproken gunfactor

1 like

Ik kreeg met mailen overal nee.
Gassan mailde terug, nee.

Uurtje later gebeld, (na tip). “Ja hoor hebben we eentje liggen” motor gepakt en meteen opgehaald (explorer)

Dus bellen, langsgaan en ja daarnaast mailen.
Niet geschoten is altijd mis.

6 likes

Niet bij S&C in Utrecht die zetten niemand meer op de lijst en verkopen je liever een Omega Limited edition (zo is mijn ervaring.
Aardige lui maar hebben 0,0 interesse om je een Sub of OP te verkopen, alleen incourante zooi.
En zelfs aanbetalingen nemen ze op Rolex niet meer aan.

Kortom kwestie van geluk zoals al eerder benoemd.

2 likes

Je weet maar nooit wat ze je laat passen. Maar als je heel zeker een sub wil en geen geld en tijd wil investeren in het bouwen van een relatie. Koop dan bij de grijze dealers. Dan hoef je geen jaren te wachten.

2 likes

Ik had een maand of 4 gewacht denk ik, maar had er wel een Tudor Black Bay gekocht half jaar voordat ik de Submariner in ontvangst mocht nemen.

2 likes

Ik was gisteren even bij schaap in Haarlem.
Per dag worden zij ongeveer 20-30x gevraagd naar dit horloge. Eigenlijk kwam het er daarna op neer dat als je wat anders koopt het vaak wat sneller kan gaan. Maar het gaat ook echt om het gunnen vanuit de winkel.

Succes!

2 likes

Als je bijvoorbeeld een DD koopt, dan heb je mogelijkheid om op de ‘lijst’ te komen
en dan kan je een sub voor de list kopen, anders gaat het je niet lukken.

Betaal iets meer bij de GD, kan jij hem vandaag ophalen.
Dit heb ik vorig jaar ook gedaan. Inmiddels is de list prijs en de VK prijs bij de GD vet gestegen…
Dus altijd een goede move.

2 likes

Goed om te weten. Ik was van plan om daar eens een praatje te maken.
Maar of dat dan nog zin heeft ?

1 like

Allen bedankt voor de antwoorden, binnekort maar ns gaan babbelen en kijken of get me “gegund” wordt.

2 likes

Full disclosure: zien we hem dan een tijdje om de pols, of ga je voor EZ mOniesZSz?

zonde van je tijd, maar hoop dat het jou wel gaat lukken :wink:

1 like

Sws om de pols, er zijn wel snellere manieren om geld te verdienen.

1 like