Wat is deze Speedmaster waard?

Ik kan van een vriendin het horloge van haar overleden man kopen. Zoals ik het tot nu toe heb uitgezocht gaat het om een Omega Speedmaster Pro die ze gekocht hebben in 1971 (Originele aankoopbon is aanwezig).

Het gaat om een Pre-Moon Speedmaster Pro met DON bezel in een uitzonderlijk goede staat. De band is van Rolex,ook in een zeer goede staat.!

20190511_173405|281x500

2 likes

De vraag is dus wat ik haar moet betalen voor dit horloge (een eerlijke prijs)

Hier nog een pic van de achterkant van het horloge.

Ik ben wel benieuwd wat je zelf denkt. Waarde van speedys kan je opzoeken op speedmaster 101

Oorspronkelijk had ik gehoopt op een prijs van ongeveer € 2500,-. Maar na opzoeken en doorzoeken ben ik bang dat de waarde ergens naar de € 6000,-- tot € 7000.-- loopt.

En dus helaas buiten mijn budget ligt.

2500 is echt veel te laag…

1 like

Yep deze vintage speedys zijn helaas heel duur. :upside_down_face: Denk je die kant op moet denken voor het horloge zonder de band. Ik weet niet hoeveel zo’n Rolex band waard is.

Stel 4500 tot 5000 voor, een echt goede deal doet aan beide kanten pijn. Misschien vindt zij het mooi dat het horloge door een vriend gedragen wordt?
Succesđź‘Ť

5 likes

De band zal een 78360 band zijn? Die zou ik eraf halen en los verkopen. Zal gauw een honderd of 7 doen… maar hangt van het type af.

Wat mij opvalt is dat hij in 71 verkocht is, maar een DON bezel heeft met niet applied logo. Het kan een transitie model zijn, of de plaat is vervangen… maar dan zou het geen 145.022 zijn…

Denk dat het een 145.022-69 is… als je hem voor €2500 kan krijgen heb je echt een koopje. €4000,-/5000 zou meer reëel zijn…

1 like

Een Speedmaster op een Rolex band interessant :grimacing:

5 likes

Kan toch even in de winkel gelegen hebben voordat hij verkocht is?

Dat lijkt me wel heel weinig in deze staat. DON bezel alleen is al de helft daar van waard.

2 likes

Zoals Magni80 zegt. Originele band kopen. Denk ook even of de Omega nog een onderhoud nodig heeft, kost ook geld.
Wat H-plar schrijft heeft ook een sterk punt.
Misschien wil de vriendin helemaal niet het maximum, maar een goede prijs en dat jij als vriend ze gaat dragen.
Als het boven je budget is, kun je haar voor stellen het voor haar te verkopen.
succes

1 like

Ik ga er van uit dat het een een transitiemodel is. Als ik het serienummer opzoek, dan kom ik op een productiedatum van 1970. De bezel en de plaat lijken mij origineel (en dus niet vervangen).

Maar het horloge heeft regelmatig service gehad, dus garanties zijn er niet.

1 like

Tja als je enkel naar de losse waarde van de bezel kijkt kan je het weinig vinden… maar meer dan 5000 zou ik niet over hebben voor een Speedmaster met 861 uurwerk.

Als je het maximale eruit wil halen moet je de bezel los verkopen voor 2000 en een DNN bezel terugplaatsen voor 500. Het is net hoever je wil gaan :stuck_out_tongue_winking_eye:

Edit; het valt mij ook op dat hij een Druppelvormige Chrono wijzer heeft… dit lijkt me een typisch geval van “ we pakken wat er op de plank ligt :)”

En de Oyster band is gevouwen zie ik nu… dan is het waarschijnlijk een 7836 band en die is los zeker 1000 waard… misschien wel meer :slight_smile:

1 like

Horloge ziet er nog goed uit. Het is wel zo eerlijk zoals anderen hier al aangaven dat je een eerlijk bod doet. Misschien dat er te onderhandelen is. Bijvoorbeeld nu 2500 duizend en de rest in termijnen. Ik noem maar iets hoor. Anders zou je het voor haar kunnen verkopen, maar dan kun jij het niet aan je eigen collectie toevoegen.

Gezien de omstandigheden zou ik zeggen dat er helemaal niets uit elkaar gehaald zou moeten worden. Uitzondering misschien de band, omdat die heel afwijkend is. Maar verder zou dit horloge compleet moeten blijven, naar mijn mening.

4 likes

Hoeveel kost een originele Omega band hiervoor?

2.500.000 voor een oude speedmaster is wel heel zot

7 likes

Oude lires

1 like

Ik denk dat je beter een nieuwe Speedmaster kunt kopen of zeg ik nu iets geks?

Ik zou hem ook compleet houden !! Ik reageer op Koekoek die aangeeft dat de waarde van de bezel al flink is… daarop zei ik dat als je het maximale eruit wil halen je deze los kan verkopen. Maar ben het helemaal met je eens.

1 like