Wat is een horloge waard zonder waardevol movement

Gs quartz

Nee inderdaad, en zeker in niet in dat specifieke geval van Bell en Ross. Maar goed als er hier graag iemand 1500 ballen extra betaalt voor een niet origineel design met een ETA be my guest. Maar verwacht niet dat ik hetzelfde vind.

Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben :smiley:

€ 18,50
Ik heb er al weken lang plezier van. En dan heb ik 'm nog niet eens met olie gevuld, waar ik 'm eigenlijk voor gekocht had. Moet daar nog een flesje speciale olie voor aanschaffen. Best wel duur: € 15,-- de liter :sweat_smile: Er zit wel een uurwerk in dat het mogelijk maakt het te doen, dat olie vullen. Waardevol gegeven, waardevol uurwerk dus voor mij.

1 like

In het begin van mijn hobby dacht ik dat “in-house” heel belangrijk was, en allerlei exoten verschenen in mijn collectie, onondekte juweeltjes voor niet te veel geld, Ebel met GP en 137 uurwerk, of een Zenith Elite duiker. Toen besefte ik dat ik naar de voorkant moest kijken en ik het klokje ook iedere dag op de fiets, naar werk en bij sporten om wilde hebben. Nu hecht ik meer waarde aan afwerking, bruikbaarheid, prijs en originaliteit en draag mijn horloges altijd en overal en met plezier.

Sommige Vintage Daytona’s hebben een valjoux uurwerk. Een Minerva pythagore heeft een prachtige cal 48 uurwerk, kost 1/30e van een daytona.

Het kan allemaal.