Wat is het uiteindelijke doel van Rolex?

Hallo allemaal,

Als je kijkt naar hoe Rolex zichzelf positioneerd de laatste Jaren, en uiteraard hun strategie van kunstmatige schaarste en preferred customers, wat denken jullie dat hun uiteindelijke doel is?

Het lijkt er op dat ze Rolex steeds meer onbereikbaar willen maken, alleen voor de happy few, dus nog exclusiever. En dat ze daarnaast Tudor positioneren als de Rolex die ook bereikbaar is voor de gewone sterveling (wat Rolex was tot voor de quartz crisis).

3 likes

Zo veel mogelijk monnie maken

13 likes

Uiteraard :innocent:

Maar hoe precies en hoe verzekeren ze zich er van dat ze dit nog heel lang volhouden …

1 like

IMG_20201128_105814

20 likes

Meer seks.

22 likes

Beide merken langzaam maar zeker hoger positioneren, daardoor meer winst maken en bijvangst is dat er nog meer over het merk geschreven en gepraat wordt :+1:

2 likes

Ftfy

:point_up_2:dit en natuurlijk het sterkste merk in de wereld worden of blijven. Vul die laatste zelf maar in.

:beers:

1 like

Ik noem het zelf vaak mbongo. Maar dat woord zullen de meeste hier niet kennen.

1 like

Ah. Leuk.

Als je dat woord gebruikt, mbongo, snappen andere je dan wel?

:sunglasses:

Ik denk dat het wel redelijk duidelijk is. Rolex moet luxe en exclusief en Tudor wat Rolex ooit eerder was.

Dit inderdaad.

Ik denk dat je er steeds moeilijker gaat aankomen. Ja nog moeilijker dan nu. Dus nu kopen wat je kunt :wink:
De mooiste dag om een rolex te kopen is nu nu nu

4 likes

Geld verdienen. Veul en snel

3 likes

Ons ergeren.

6 likes

Oh nee hè, weer een complotdenker!

Ken je de uitdrukking “Rolex is de Rolls-Royce voor de bouwvakker”?

Rolex is qua prijs (lager dan een beetje knappe gebruikte middenklasser van drie jaar oud) makkelijk bereikbaar voor grote groepen mensen die een ok baan in loondienst hebben en wat spaarzin danwel krediet bij een bank…

En dan heb je een absoluut triple A merk voor, categorie Mercedes Benz dat dan weer minder voor voornoemde groep bereikbaar is. Elke buurvrouw zal je horloge herkennen. :tada:

Voor wat betreft het doel van Rolex had je denk ik niet economie moeten laten vallen op school, het doel is winstmaximalisatie en voortbestaan op de lange-lange termijn. En de daartoe toegepaste strategie is dezelde als elke producent van Veblen goederen zal hanteren.
Kan ik nu helemaal gaan uittikken maar google maar eens, dan wordt het je vanzelf duidelijk.

En hou dan asjeblieft op met sentimentele, uit de lucht gegrepen zinnen als.

1 like

Ik denk dat Rolex achter Corona zit. Niet Bill.

10 likes

Meer vervreemden van de echte horloge liefhebber en zo veel mogelijk geld binnen harken. Gewoon omdat het kan.

De markt uiteindelijk overspoelen met stalen horloges
Alles zakt als een kaarthuis in elkaar.

De malaise zal groter dan zijn dan de corona crisis.

En ze verzamelen info over mensen door je op een " Lijst" te zetten.

2 likes

ik denk dat Rolex net zoveel swag als Panerai wil hebben, maar dat zal ze niet lukken op deze manier

2 likes

c86daf95c5fef5a40ca5fda828482dae5c2091ba_1_690x453
En

Dit is wat rolex wil.

7 likes