Wat is mijn vintage Citizen Automatic waard?

Ik wil mijn vintage Citizen Automatic verkopen, maar wat is mijn klokje waard?

Volgorde achterplaat:

Citizen Watch CO
4-1692024 SMK
80 574 88
74.57471
’extra gravure’ R8236K

Alvast bedankt.

Zonder goede foto’s van de binnen- en buitenkant verwacht ik veel reacties in de trant van “twee keer de helft”.

6 likes

:point_up_2:t2: dat dus

1 like

Twee keer de hele of de halve helft;)

Ik zal foto’s maken.

2 likes

Echt…je verwacht een serieus antwoord?
Dat iedereen zelf gaat opzoeken welke Citizen dit is. Vervolgens gaat schatten hoe oud het horloge ongeveer is. In de glazen bol de onderhoudsgeschiedenis achterhaalt en astraal de cosmetische staat binnen beamt…ah…ik zie het! 5 eurootjes.

4 likes

ik denk zo maar hetzelfde horloge als van het olympic bandje… :wink:

Dit heeft niets met afzeiken te maken, maar met gezond verstand…en, succes met de aanstaande verkoop.

2 likes

popcorn…

…en cola.

Ik snap werkelijk niet wat ik verkeerd heb gezegd of gevraagd. Kan iemand mij uitleggen wat ik niet begrijp? Mogen er geen vragen gesteld worden over de waarde of mag dit niet zonder foto’s? Kijk van mijn nieuwe klokjes van bijvoorbeeld Michael Kors, Guess etc. weet ik wat ze gekost hebben en wat ze waard zijn, maar dit zijn vintage klokjes. Ik heb daar werkelijk geen verstand van. Kan jij mij vertellen hoe of waar ik dan deze vragen kan stellen?

Je kan en mag die vraag best stellen maar een foto is wel handig en eigenlijk een vereiste als je een nuttig antwoord wil hebben.

1 like

… en van harte welkom

1 like

Bedankt. Als ik de achterzijde van het klokje af kan draaien zal ik foto’s maken.

Misschien kan hij met trustlevel 1 geen picture uploaden.

??

Jesus je zit er weer eens naast.:joy:

1 like

Ja wel…ik kan wel een foto uploaden….krijg alleen de achterkant er niet van afgedraaid om van de binnen een foto te kunnen maken. Ga anders wel even naar de juwelier.

Nee buiten kant, binnen geloven we wel.
Dat staat ook op de buitenkant wat er inzit

Foto deksel buitenkant. Graag en foto wijzerplaat.

Mijn voorbeeld.

Wat een gedoe voor een horloge van een paar tientjes. :grimacing:

5 likes

Ja natuurlijk mogen er vragen gesteld worden, ook over waarde. Maar kijk even HOE je de vraag stelt. (Eigenlijk vraag je; “forum-leden, willen jullie voor mij met deze informatie even gaan googelen en mij laten weten wat de resultaten zijn?”) Want in de vraag ontbreekt relevante informatie zoals, de staat, hoe oud ongeveer, loopt hij goed etc. Dat zijn namelijk de dingen die bepalend zijn als het gaat om waarde van een verder niet heel bijzonder horloge. En ja…een foto helpt veel.

4 likes

Ja, hier ondericht men de jeugd.

Als we daar geen geduld mee hebben zijn we binnen redelijk kort termijn uitgestorven.

1 like