Wat maakt de Explorers extra sterk?

Beste wijze mensen van het forum,

Ik heb al een paar keer geprobeerd aan elkaar te puzzelen wat de Explorers extra sterk/ruig/geschikt maakt voor het zwaardere werk (wat dat dan ook moge zijn).

Verder dan een meer opstaande bezel (Exp), non-rotating bezel en een platter profiel (Exp II) en het feit dat ze niet gepolijst zijn ben ik niet gekomen.

Ik heb nergens kunnen vinden dat bijvoorbeeld bepaalde onderdelen in de uurwerken versterkt zijn of dat er meer dempend materiaal oid in verwerkt is.

Ik laat me graag vertellen hoe het zit!

1 like

Er is geen verschil met andere modellen.

Graag gedaan.

13 likes

Er bekroop me al een donkerbruin vermoeden dat ze me gewoon voor de gek aan het houden waren :rage:

Dankuwel!

3 likes

Ik dacht dat alle explorers getest waren op de top van mount everest?

6 likes

Ik meen wel gelezen te hebben dat de Explorer (I) meer schokbestendigheid heeft dan bv een OP. Waar dat precies aan ligt weet ik ook niet.

Dat dácht ik dus ook, maar het lijkt erop dat Rolex in ons hoofd zit :exploding_head:

2 likes

Even gezocht: het Rolex Paraflex Shock Absorption System zit op de beide Explorers, de DJ, de DD en de Sky Dweller. Op de rest dus niet.

2 likes

Ik meen dat dat bij de eerste Explorer wel het geval was, maar dat ze die truc vervolgens (lang geleden) op het gehele assortiment hebben toegepast.

Edit: ah zo.

Interesting. Dus deel van de classic, deel van de sports. En hoe zit het met de rest van de sports?

Het saaie design🙃

2 likes

Ik denk dat iets sterker oogt als het minder tierlantijntjes heeft. Zou dat het zijn?

2 likes

Bijna hetzelfde.

Bijna. Maar nog niet helemaal. Er is namelijk een dun scheidingslijn tussen een saai design en een strak design.

2 likes

Ik bedoel wel hetzelfde.

Dat kan ik vanaf hier niet zien vlugge Japie.

5 likes

Vandaar de kleine toelichting

Ja, ik denk het wel!

1 like

Dus een OP is eigenlijk de ultieme Explorer? :grimacing:

Het is de marketing die het je doet denken:

https://i.pinimg.com/originals/62/ff/d9/62ffd955750b13d7a81e6b8a2885b17d.jpg

4 likes

Heerlijk die oude marketingteksten :heart_eyes:

Zweeds staal ook nog es :joy:

1 like

Ben ik de enige die hier op valt dat de endlink bij de 6 anders is dan die op de twaalf? Je gaat me niet vertellen dat dit zo hoort😂

1 like