Wat te dragen naast Rolex Explorer / Air King met date

Hoi,

Ik lees al een aantal maanden aandachtig mee met al het moois wat op HF voorbij komt! Iets wat op een donkere dag zoals va daag de glimlach opt gezocht tovert.

Zelf heb ik een Explorer 214270 en Air King 116900. Nu merk ik dat ik graag een erbij wil die ook een date heeft.

Nu heb ik een lichte voorkeur gekregen voor de GMT 16710 black basel. Ik zou evt. de air king wel willen inleggen met een beetje cash up maar voordat ik me daar helemaal aan overgeef ben ik benieuwd of jullie nog alternatieven hebben.

Ik heb smalle polsen en de Explorer zit als gegoten!

Benieuwd naar jullie suggesties.!
16103954390486682378494953832697|375x500

Ik zou inderdaad iets nemen met een “niet gladde” bezel.

Moderne Datejust 36mm? Is deze verkocht of uit de verkoop @schoen?

1 like

GMT ii Pepsi op jubilee

Air King eruit en fluted:

Maar een 16710 is wel wat leuker. Is wel iets meer dan een beetje cash up. Een 16570 Explorer? Met witte plaat. Lijkt mij uitstekend naast de 214270.

Uit de verkoop. Ik kan niets leukers bedenken voor dat geld. Misschien later weer. Maar ik probeer een tevreden mens te worden.

2 likes

Dialswap en opnieuw aanbieden :white_check_mark:
Steentjes zijn zo 2020.

2 likes

Dat kan. Maar voor nu shine ik mij nog even de pan uit.

4 likes

Een beetje geld erbij is een ruim begrip, maar als je een redelijke full set 16710 met zwarte lunette-ring wil praat je al snel over minimaal 4k erbij.

Andere suggesties zijn uiteraard ook welkom. Ik denk dat de air king voor 7 / 7,5 weggaat. Is van november 2020 namelijk.

Foto.s ?

Ondenkbaar bij particuliere verkoop 🥲

1 like

Bij Crownguard staat 'n nieuwe voor € 6.950. Denk dat je als particulier voor een gebruikte dan niet meer dan € 6.500 krijgt. Dan vraagt 'n nette 16710 toch al snel om 'n extra 4k.

1 like

Kan ik morgen wel maken maar wil liever inruilen om eentje met date.

Een nieuwe Air King kunnen we ons wel iets bij voorstellen. Ik denk dat 6,5k ook realistischer is.

Als je die al krijgt

2 likes

14 likes

Believe the hype! :grimacing:

1 like

Air king boven list als particulier lukt nieuw bijna niet eens. Misschien een 50 of 100.

Een mooie datejust met fluted bezel!

1 like

Ik ben niet zo in touch met met Air King. Maar ik geloof het meteen. Ik zou lekker ergens op een wachtlijst plaatsnemen als ik er een zou willen.

En eens. Ik heb mijn 214270 weggedaan toen ik besefte dat die net zo duur en minder tof is dan een fluted DJ. En de 116234 is zo ongeveer de enige toffe rolex die nog onder (de historische) list op te pikken is.

1 like

Geweldig :joy::ok_hand:

1 like

Is absoluut een mogelijkheid maar dan liever batman. Iemand een idee hoe het qua grootte van de nieuwe en de oude gmt zit?