Wat vinden wij van.... (sorry voor de eerste "foto")

… de horloges van Grimoldi? Ik vind hun horloges namelijk erg leuke klokjes voornamelijk door de grote en hoogte (respectievelijk 55mm en 12mm als ik me niet vergis). Omdat sommigen zich deze horloges niet meteen voor de geest kunnen halen hierbij een plaatje:

De volgende vind ik overigens erg mooi vanwege de kleurstelling van de plaat:

Ik had eigenlijk nog een vraag aan de Freddy en Paul: is het makelijk voor een juwelier/horlogemaker makkelijk om de wijzerplaat te vervangen?

Groet,

Geert T.

Ha Geert,

Zo te horen zie je liever een andere wijzerplaat.

Een antwoord op je vraag, ja het is makkelijk voor een vakman.
Wij moeten praktisch bij iedere herstelling de wijzers en wijzerplaat de- en monteren.

Een woordje over de horloges. Ken het merk niet, model is niet mijn persoonlijke smaak. Maar als winkelier/handelaar moet men een collectie kunnen samenstellen volgens de smaak van je klienteel en dan zou ik deze vorm zeker opnemen in de collectie.
Kan men zelfs al unisexmodel verkopen.

Freddy,
dank voor de uitleg alvast. Ik vind de wijzerplaat van beide modellen mooi, maar zie vaak genoeg veilingen van 4 losse wijzerplaten voorbij komen en dat zou me dan toch wel grappig lijken.

Groet,

Geert T.

Niet mijn smaak, wel leuk voor erbij, maar het zou geen blijver in mijn collectie zijn.

Ruud

Ik vind de Italiaanse stijl mooi, bijvoorbeeld Locman heeft ook mooie horloges, en niet te vergeten Panerai.

Zelf heb ik uit het goedkopere (=quartz) segment een Lancaster.

Gr, Marc

Ik houd erg van italiaanse styling in het algemeen. Helaas geldt dat niet voor de italiaanse horloges…

gr,
Hans Mennink