Wat voor een horloge is dit

Hoi ik had een vraagje ik heb een horloge bij ons thuis gevonden van de atlas pilot collection ofzoiets typenummer fl 22882 weet iemand hoeveel het ongeveer waard is en wat voor een horloge het is leeftijd etc hij is nog in geheel nieuwe staat groetjes jason

Dat was een horloge dat je in de krantenwinkel kocht, samen met een magazine.

3 likes

Ik denk ongeveer $4

Bron: https://www.barnebys.com/auctions/lot/pilot-watch-collection-fran-edition-atlas-jlk7pscxlcj

Ik zie op google namelijk ook dat hij honderd euro opbracht op catawiki

Yep, voor de hele collectie van 10 stuks.

Maar als je dat al wist, heb je ons niet meer nodig, toch?

4 likes

Ik denk ik vraag het gewoon ik heb er geen verstand van jullie denk ik wel

1 like

Best een leuk ding! Lekker dragen!

Er is niemand die de waarde kan schatten, de koper bij catawiki zal hem leuk hebben gevonden, En als jij er blij mee bent, en hij loopt goed, ben je een gelukkig mens, Hij is ook leuk om te zien, geniet er van.

1 like

Het is een pilot watch en hij geeft ook nog eens de tijd aan. Lekker dragen deze klok. Hoop plezier voor een paar centen :+1:

De atlas collectie was een serie tijdschriften met een piloten horloge erbij, elke x een nieuw vliegtuig ww2 als thema.

Ik heb de hele collectie gekregen met boeken, bewaardozen etc. Ik dacht meer dan 10 stuks. Ik zal morgen even op zolder kijken wat er voor verhaal bij jouw horloge hoort.
Op zich redelijke handopwinder er in van seagull of vergelijkbaar. Gewoon lekker dragen, niet waterdicht btw.

1 like

Op Catawiki kun je wijzers plaatsen op een drol, en hij verkoopt voor 100 euro plus. Echt, daar betaalt iedereen te veel voor een horloge. Als je er van af wilt - proberen! :laughing:

Lekker dragen! nato strapje erop :smiley:

@Jasonvanc
Kijk even hier:

Het is al een oud draadje uit 2013 (!) dus niet alle foto’s staan er nog bij, maar verder vind je hier het hele verhaal over dit horloge inclusief de bijbehorende discussie…
Hij kostte destijds dus welgeteld 7 euro, nieuw.
Ik heb 'm nog steeds, hij loopt nog steeds. Er zit een standaard chinees uurwerkje (geen Seagull!) in:
http://chinesewatchwiki.net/Chinese_Standard_Movement
Het bandje is van plastic dus vervang dat eventueel door een passend Nato bandje.
Gewoon een leuk horloge, draag 'm met plezier, maar de waarde is dus vrijwel nihil.

Daar moet ik je gelijk in geven, ik verkoop veel op catawiki,inmiddels rond de 600. Voor gewone horloge s worden wereld prijzen gegeven, dat ik denk hoe is dat nu mogelijk. En voor de betere in mijn ogen bijna niks.
Daar kun je bij catawiki geen touw op trekken.en 8 op de 10 naar Italie

Ik mis er nog 2, ik zie de doosjes maar kan er niet bij.:joy:
Hieronder het resultaat van de logeerkamer berging. Boekjes en alles erbij en ze lopen ook nog!

8 likes

Nou, je maakt hier wel iedereen nieuwsgierig naar je zolder hoor, daar moeten nog schatten liggen, Echt prachtig.

1 like

En een bron van informatie klasse hoor

1 like

:wink:
Niet anders als vele zolders.
Dit is echter een collectie met een verhaal. De man van een oudtante van mij echtgenote ( tot 3 stappen is te volgen toch😅) heeft deze verzameld. Omdat hij wist dat ik graag met mechanische horloges bezig ben wilde hij dat ik deze kreeg na zijn overlijden. En zo heb ik ze gekregen.
Niet iets wat ik zou kopen maar ik houd ze bij elkaar uit respect. En grappig genoeg lopen ze goed op tijd.

Het siert u

Welkom Jason. Maak er iets moois van hier…

1 like