Watch winder

Nou begin ik eindelijk meer klokken te krijgen
Moet ik om de dag wisselen om ze te laten lopen

Wat is een een goede watchwinder om deze ellende te stoppen
Anders koop ik ook niks meer ( geen belofte )

Hoor graag van jullie wat ideeen

www.signswatches.nl
daar hebben ze wel mooie staan.

Dit soort een-tweetjes… ik weet het niet hoor…
Op http://horloge.pagina.nl vind je een overzicht en probeer anders eens de zoek-optie van dit prikbord.

ik vind ook wel genoeg maar de vraag is wat is niet goed, wat is fantastisch maar welke is goe waar voor zijn geld ?is daar ooit een vergelijking of een test gedaan

dat is mijn vraag

Hallo Mannen ! ( En Vrouwen ! )
Vergeef mijn onwetendheid , maar wie of wat is een ""Watchwinder “” voor iemand die te veel klokken heeft…???
Een persoon die iedere dag even langs komt…???
Of een apparaat…??
Met vriendelijke groeten ,
Peter Peters

Hoi Peter Peters.

Het is een apparaatje dat roteert met het horloge er op. Op die manier kan je hem “draaiende” (lees: werkend) houden. Dan hoef je hem ook niet te dragen en kan je je andere automatics dragen :wink:

Een automatisch horloge werkt op de beweging van je arm.

Dus als je dat ene horloge niet om hebt komt die stil te staan.

Om dit te verkomen zijn er kastjes met een schijf erin waar je je horloge op doet, die schijf beweegt en zo blijft je horloge lopen.

Dit is wel erg makkelijk uitgelegd want niet iedere winder is geschikt voor elk uurwerk. Je hebt namelijk uurwerken die per dag zoveel keer links om moeten draaien maar als je dan een winder hebt die rechtsdraaiend is heb je dus niks aan die winder.

Hallo ,
bedankt voor de uitleg over die ““Watchwinder”” , nooit van gehoord…
(Maar , er zijn wel meer zaken waar ik nog nooit van gehoord heb !)
Ik zag heden , ik weet niet meer waar , een advertentie van een nieuwe Seiko , (Naam kwijt ) , vol-automatisch , gegarandeerd tot het jaar 2100!!!
( Zou op de seconde precies blijven ! )
Ook zou je hem 4 jaar in de kast kunnen leggen , dan schijnt hij zo veel
( ingebouwde reserve energie ) te hebben dat hij niet stil komt te staan .
Ik dacht plus-minus een Euro of 500,==.
Hartelijke groet ,
Peter Peters

hoi kijk eens op www.wesselvisser.tv
hier staan heel goedkope watchwinders
doe er je voordeel mee
http://www.wesselvisser.tv/

Heel goedkoop :S Ik heb er zelf één vanuit Hongkong hier laten bezorgen, de prijzen daar zijn nog veel goedkoper.

Ik probeer ze al een tijd in nederland te bestellen (voor weinig) ik ben ze nog niet tegengekomen voor dat geld.
maar als je een adres hebt graag

Nee, in Nederland weet ik niets. Vaak kun je op Ebay Duitsland nog wel een koopje doen.

Onthou wel dat die goedkopere, dus ongeveer rond de 200 euro meestal veel geluid van de motor te horen is. Ben er zelf nog geen stille tegengekomen.
Iemand suggesties?

nog geen €200 (winder 2x5) en zeer stil

ik ga dus door met mijn zoektocht
wel goed om te horen dat er verschillende zijn, moet ik dus eerst uitzoeken welke ik moet hebben

ik heb nu een breitling navitimer en een JLC dualmatic
De volgende wordeen zenith XXL
Moet ik dan nog speciaal opletten
heb volgens mij gezien dat er links, rechts en allebei opdraaien
wat is hier het meest ideaal ?

Rik,

ik zou gaan voor Orbita. Kijk op ebay.com, daar worden best mooie exemplaren aangeboden!

ik denk ik kijk even op hun eigen site
toen kreeg ik een hart verlamming

zodra ik bijgekomen ben kijk ik op e-bay !!

ralph Schreef:

www.kish.nl
nog geen €200 (winder 2x5) en zeer stil

Wat noem je zeer stil? want die van mij maakt ook weinig geluid maar als ik s’avonds ga slapen (heb me winder op me slaapkamer) heb ik nog steeds last van zacht gezoem. Wat er weer voor zorgt dat ik hem bijna niet gebruik:(

Rik bekijk je prive bericht even.