Watchesplanet.com

heeft er iemand ervaring met watchesplanet.com? Zij zijn goedkoop maar zijn zij ook betrouwbaar?

Ik ken ze niet. Echter, zo goedkoop zijn ze nou ook weer niet, hoor.

Ik heb gekeken bijv. naar de Zenith XXT Open (daar heb ik nl. zelf ook interesse in) en ze vragen daar 6100 USD, terwijl ik 'm in Nederland al vind voor € 4200. Zelfde IWC GST chrono rattrapante. In Essen voor om en nabij € 5600 en daar 9000 USD.

En dan hebben we niet eens over de BTW bij invoer!!

En die site is errug traag :frowning:

De horloges van Maurice Lacroix zijn wel goedkoop. Bovendien hoef je volgens hen geen BTW bij invoer te betalen. Kijk maar eens op hun website bij duties en taxes. Daar worden garanties gegeven inzake BTW en eventueel invoerrechten.

The duties and taxes are the sole responsibility of the purchaser. (If it is applicable to your country) This cost is NOT calculated into the cost of your watch or the shipping charges. Our appointed carriers will handle the customs clearance and deliver the package right to your doorstep. They will then present the duty/tax bill to you if there is any duty/tax for your package.

Hier staat volgens mij toch echt dat de koper voor belastingen e.d. verantwoordelijk is…

klopt, maar even verder staan tabellen over duties en taxes. Ik had er al over gemaild met hen en ik kreeg het volgende bericht :
We guarantee the duty/tax will not be more than the guarantee amount USD90 (if the item is between $801-$1500) or USD160 (if the item is between $1501-$2500). We’ll bare for the difference if it is more than what was estimated. This amount will be credited back to your card account. For your information, the refund amount done in USD and the amount show in your account (in your currency) may be difference. (when converting back to USD - due to exchange rate - it is depending on the rate used by your bank)

Ik reageerde opnieuw :
Thanks for your quick reply. The official BTW (VAT) in the Netherlands is 19 %. So, how do you come to $ 60 or $ 160?

En ik kreeg als antwoord : Yes, we understand. The duty/tax amount is the amount guaranteed by us to the customers. So, we’ll bare for any other additional cost if it is more than the guaranteed amount.

Ik zal nog eens informeren hoe zij dit doen, misschien wordt de Amerikaanse BTW verrekend of misschien wordt het horloge als transit in Amerika ingevoerd en direct weer uitgevoerd. Ik ben hier geen expert in.

In ieder geval heb ik mijn twijfels, daarom wil ik graag weten of iemand ervaring met hen heeft. Er staan wel (niet traceerbare) testimonilals op de site.

Waarom iets van ver halen als het ook dichter bij huis te vinden is? Ik wweet niet precies welk horloge je zoekt, maar meestal hebben ze in Duitsland ook ‘goedkope’ horloge’s ivm Nederland. Scheelt je weer een slok op een borrel omdat je hierbij geen invoerrechten hoeft te betalen.

Geef maar een paar adressen dan. Overigens geeft van Gelder in A,sterdam 20 % korting op de adviesprijzen. Het Maurice Lacroix horloge, dat ik bedoel, heeft hier een adviesprijs van Euro 2.750–. Watchesplanet.com biedt het horloge aan voor us $ 2.200,–. Als je dit omrekent zit je ruwweg op een prijsverschil van Euro.

Rene,

Kijk eens op www.chrono24.com

Rene Hageman Schreef:

Geef maar een paar adressen dan.

Welk horloge zoek je? Dan zal ik eens kijken of ik kan helpen.

ps. Netjes vragen staat wat beter. :wink:

Richard T en Jaap-Wim,

Ik heb gekeken op www.chrone24.com. Een Duitse juwelier bood het horloge aan, maar de prijs was hoger dan bij van Gelder in Amsterdam. Verder staan er op de site veel oudere modellen, met toch hoge vraagprijzen.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een Masterpiece MP6347-YS101-92E, maar ik twijfel een beetje met de MP6347-YS101-19E. De eerste ziet er dynamisch uit, de tweede mooier maar ook wat saaier.

vr groeten

Rene hageman