Weer op zoek naar een nieuw horloge(duiker/tool/miltary)

Heb ik ook gezien. Ik heb veel op google gezeten :grinning:

Zeker een mooi model :+1:

Ik ga hier even mee gluren als dat niet erg is. :face_with_monocle: jouw eisenpakket is identiek aan waar ik naar op zoek ben. (Met een lager budget) :grin:

2 likes

Geen ideeën maar die GSD-4M Pilot en Echo Neutra CORTINA 1956 – 3H BLACK zijn in ieder geval prachtige horloges. Soms helpt het om alternatieven te zien om je eerste keuzes alsnog bevestigd te krijgen. Benieuwd wat het wordt!

1 like

Die unimatic heb ik ook naar gekeken… maar 525 + ruim 20% btw kom je op zon 625 euro voor een Seiko NH36 uurwerk. Vind ik wel fors…

Zou ik misschien eerder naar een Baltic gaan kijken…

2 likes

Mee eens. Maar wel een erg mooi horloge.

Ik zou zeggen: end your search :wink:
42mm (valt wat kleiner), 200 wr, heritage, vette vintage vibe uit 1953, beperkte oplage en ronduit prachtige kwaliteit voor het geld.

1 like

Ja. Dat wel.

1 like

Zeker mooi. Maar niet wat ik zoek. :wink:

Yema Pearldiver misschien?


Pearldiver-2

4 likes

Een Marathon? Leveren nog altijd military spec horloges aan Canadese en US militairen.
Met tritium buisjes ipv Luminova, dus ook weer eens wat anders.


€592 voor deze 39mm handwinder vanaf hun site. Wel 10% korting op je eerste order. Echter verzending vanuit Zwitserland dus import betalen. Dan kom je op ong. €592 * 0,90(korting) * 1,25(import) = €666.

Kan ook in quartz voor €453 op de site. You do the math.

Ik ga zelf wanneer de portemonnee nog iets is aangevuld voor deze 36mm quartz diver:

Schijnen redelijk overwoestbaar te zijn. Past ook in je budget, maar is 36mm. Hij is er ook in 41mm, maar buiten je budget.

6 likes

Tja, het zou voor mij tussen de Precista, de Archimede of de Baltic gaan, maar vervolgens zou ik waarschijnlijk gewoon een Seiko Sharp Edges kopen voor dat geld. :slight_smile: Is het duiker / tool / military? Nee.

Sorry man. Ik schrijf dit met een groene SPB153 Uemura om de pols die ik voor rond de 800 kost. Iets over budget, maar fantastisch ding, en zo comfortabel.

Evengoed: Aan de Smiths PRS-29 gedacht?

3 likes

Dank voor je antwoord. Ik heb zeker bij Smiths gekeken, alleen weet ik niet of 36mm te klein is. Maar de PRS-29 is een mooi horloge. Ik en Seiko zijn geen goede combi, ik heb diverse gekocht en allemaal snel weer verkocht. Waarom? ik weet het niet, geen klik of zo .
Heeft niets met kwaliteit te maken.

Thnx, is inderdaad ook een mooi merk/horloge.

Bijna vergeten vermelden, maar zeker ook eens kijken naar het aanbod van mwc watches. Militaire (geïnspireerde) horloges, zoals CWC of Marathon. Hebben veel verschillende modellen, oa ook met Tritium buisjes.

Zeer interessant, is dat ze soms “ex-display” horloges hebben aan héle mooie kortingen… een horloge dat eens op een beurs heeft gestaan ofzo… Mijn “militair” horloge is al ingevuld door een CWC G10 uit mijn geboortejaar, anders had ik deze wel overwogen… veel horloge voor weinig geld! Waarschuwing, sterk onder budget! koooopje!

Arghhhh… zo jammer dat die kast zo erg lijkt op mijn CWC…

2 likes

Die echo Neutra ken ik helemaal niet. Ik vind ze wel leuk. Wordt er een beetje hebberig van en voor het bedrag loopt je geen risico. Heel mooi.

Wat unimatic betreft, heb heel lang over zitten nadenken, wilde een horige die je zonder zorgen kan dragen zonder beroofd te worden na maar uiteindelijk was het niet nodig.

1 like

Een Nite Alpha, 42mm goed waterdicht, robuust, tritium gasbuisjes en 8 jaar batterij

1 like

De Smiths heeft niet de kortste lugs, en ik vind het op mijn 17,5mm een mooie maat. Ik heb 'm ooit voor @Da_Watcher besteld omdat die geen CC had, en 'm toen uitgebreid gepast. Het is een mooi, aanwezig horloge.

Bij geen klik sowieso niet doen. :slight_smile:

Maar je lijstje is wat moeilijk. eerlijk gezegd. De Baltic Aquascaphe vind ik op papier prachtig, maar ik heb 'm nog nooit in real life gezien. De Archimede is ook prachtig, ook in het echt, maar die moet je wel op een bracelet willen dragen. De lug vorm is van dien aard dat andere banden echt een probleem zijn. Zelf zou ik voor zwart of Schwarzwald-groen gaan, maar het horloge is zeker tof als je geen bandenswapper bent.

De Tissot die je liet zien vind ik wel mooi, maar tenzij dat ding echt 100% comfortabel is, met de juiste sluiting, zou ik geen horloge kopen wat nog minder banden kan swappen dan die Archimede. Wel een mooi ding, maar ja…

De GSD pilot heeft voor mij als nadeel dat de KS complicatie te laag zit, en dat het geen Stowa is. :slight_smile: Ergens klopt dit niet voor een flieger, en bovendien voegt ie qua markeringen en gevoel niet veel toe aan je DS30.

De Tissot duiker? Sja. Ronde datum op zes, cocktail prikker als secondenwijzer… Ik zeg njet. De Citizen Signature die je laat zien zou het niet voor me doen omdat ik de wijzers echt veel te kort vind. Of de kast te groot. :slight_smile:

De Echo/Neutra is dan wel weer leuk, maar ik vind die medaille op de wijzerplaat te druk. De tweede Echa/Neutra heeft een raar driehoekje naast de datum. Die sowieso te ver naar binnen staat voor dit horloge.

Het is dus allemaal wel tof, maar er zijn ook problemen met ieder ontwerp hier.

Als je hem echt alleen op staal kunt willen dragen is de Tissot wel een van de cleanste ontwerpen, terwijl de Precista de meest charmante field watch is.

Ik probeer zomaar wat gedachten te formuleren rond je shortlist, maar waarom heb je ze er op gezet? Wat trekt je aan?

2 likes

:ok_hand:t2::smile:

1 like

Ik zal vanavond ff checken. Dank je wel

1 like

Unimatic heb ik allang in het vizier alleen nooit de bestelknop ingedrukt. Zo ook met een Sinn 556. Hartstikke mooi uitziende horloges maar toch net niet qua prijs/uurwerk of qua look and feel.

1 like