Weet iemand meer van het merk Gallet

Horloge vrienden ik Ben in het bezit van een horloge met het merk Gallet. Wat ik er van weet dat dit een frans vliegeniers horloge is uit de jaren vijftig. Heeft iemand nog meer informatie? Alvast bedankt Peter

6 likes

Leuk horloge met valjoux 72 of excelsior park 40 uurwerkje. Bij jouw exemplaar is de wijzerplaat helaas opnieuw opgemaakt, en dat op een erg amateuristische manier…

Is een Gallet Multichron 12. De zwarte variant werd door Jim Clark gedragen :slight_smile:

2 likes

Erg mooi horloge, ik ken er weinig over
Ik vraag me af of de middelste kleine wijzer origineel is, die lijkt nieuwer en anders.

Maar dat mag de draagpret niet drukken.

1 like

Bedankt voor je duidelijke informatie overgings deze week een account aangemaakt dus Leuk als ik direct een reactie krijg op mijn vraag. Heb jij trouwens een idee wat dit horloge waard zou zijn??
Mvg Peter

Voor verzamelaars is er geen waarde meer, gegeven de opgemaakte wijzerplaat. Al kan ze wel voor onderdelen gebruikt worden, of er kan een goede wijzerplaat gezocht worden. Moeilijk in te schatten zo.

Kastje ziet er ook redelijk gepolijst uit.
Kast, pushers, glas zijn een 300-500 waard.
Wijzers setje 150 - 200.
Werkje een 500 euro indien geen versleten onderdelen en in mooie, werkende staat. Anders ongeveer de helft.

Ruwe schatting maar zal zoiets zijn.

1 like

Hier een voorbeeld van een (volgens mij) net exemplaar:

https://omegaforums.net/threads/gallet-multichron-12-ep40-movement-serviced.97291/

1 like