Welke goed aansluitende leren banden zijn er voor vintage sub's (Poll bij bericht 22/23)

Ik ben benieuwd welke opties er zijn om een 1680 op leer te zetten.

Everest heeft een nette band (denk ik), maar is er nog meer te krijgen?

Wacht even tot ik terug ben van de wc…

4 likes

Oeh goszie, dit vind ik niet heel passend. Aansluitende kroko haalt een beetje het stoere weg vd sub.

Leer op een duiker?:thinking:

3 likes

Vintage wil geen aansluitende band.

Leer genoeg te koop. Of nato. :beers:
Stick with that.

:v:

3 likes

Di modell Chronissimo?

Vind ik erg geslaagd op een duiker.

1 like

Waardevolle reacties wel weer hier!

5 likes

Ik denk dat de spoeling echt heel dun is kwa opties. Waarschijnlijk die enkele van Everest, want wat je zoekt is best een ongebruikelijke combi.

Dit dus.

Die van jou wel dan? Give me a break dude :joy:

1 like

7 likes

Hirsch heeft wat bandjes die tot 200m waterproof zijn. Geen idee hoe ze dat precies bedoelen (misschien kan je er 200m mee zwemmen tot hij uit elkaar valt?), maar ze kunnen wat water hebben in elk geval.

Dat is een 16800 op lederen nato :see_no_evil:

Dit is een 1680 op lederen nato. Foto by Bulang

2 likes

Nee, Nato gaat het niet worden. Ik liep tegen die Everest band aan en dacht: apart… nog nooit gezien.

Voor de liefhebbers nog wat beelden
leather-strap-for-rolex-datejust

leather-watch-band-datejust-rolex

En hier moet je echt van houden haha:

Een moderne sub op leer of rubber is IMhumbleO ook gewoon echt niet mooi. Ook die Everest banden staan een moderne sub niet. Ze leven bij de gratie dat de yachtmaster op rubber staat. En dat is enigszins prima. Vanwege de net iets andere kast vorm.

:see_no_evil:

Ja, hier ben ik het wel mee eens. Maar aangezien ik de combi nog nooit ‘in real life’ heb gezien, blijf ik toch nieuwsgierig.

De prijs van die Everest Banden is echter wel 'een ‘dingetje’, vandaar dat ik benieuwd was naar alternatieven.

1 like

Er was eens een forumlid die een bedrijfje wilde beginnen/is begonnen in dergelijke banden. Even goed zoeken. Die vroeg toen tips/meningen.

3 likes

Leven met een kleine lug gap. Dat is er te krijgen. De vintage subs hebben helemaal niet zulke astronomisch grote lugs, ik zou gewoon een standaard leren band pakken.

Eerlijk gezegd vind ik een te grote lug gap niet mooi, maar vind ik op de kast aansluitende leren en rubberen banden ook weer niet mooi.

Fixed that for you, maar dat dus. :point_up:

Van die omvouwflappen vind ik altijd erg naar. Ook op piloot- of duikhorloges. Brr. En dan nog gevuld ook.

Voor mij zou op een vintage sub gewoon een donkerbruine, cognackleurige of eigenlijk willekeurige leren vintage band gaan met een cross stitch, het liefst plat.

Zo dus.

Het idee van @Metinsta is ook mooi, al zou ik een gladde NATO pakken, het liefst cordovan.

Brrr… Naast de hele nare, rare lange lap leer tussen je cross stitch en je kast is ie nog gevuld ook. Echt niet om aan te gluren. Sorry.

2 likes

Ja, dit is zeker ook een optie…

Oké… Ik heb een paar bandjes erbij gepakt (zeker niet passend qua formaat), maar ik krijg er nu wel steeds meer gevoel bij…

Zeg het maar :grin:

3 likes