Welke horlogetool en waar kopen?

Er staan pijltjes op en die kant moet de pin eruit. Dan andersom er weer in. Ik druk ze altijd erin door het even haaks op mijn bureau te duwen. Dan glijden ze er wel in. Het laatste millimetertje gebruik ik de tool idd voor.

Thanx, een goede tip om hem op het buro erin te drukken. Aan welke kant kan ik het beste een schakel eruit halen? Aan welke kant van de sluiting bedoel ik.

Ik kijk altijd even waar de sluiting terecht komt. Vaak kan 'ie beter één kant op, of de andere. Bij mij is het vaak aan de sluitingkant van de 6u kant van de band omdat mijn pols nu eenmaal zo loopt.

Dus kijk aan de sluiting zou ik zeggen.

Oke ik zal kijken welke kant de beste keuze is. Eerst even een tool bestellen. Bedankt voor de hulp.

Mijn Casio Gshock heeft ook een massieve band, en als ik me niet heel sterk vergis zitten daarvan de schakels geschroefd.
Een paar detailfoto’s zouden natuurlijk wel helpen als je om raad vraagt.
Er zijn zoveel verschillende systemen.

Nee dat gaat niet. Je kunt overwegen om deze daarvoor te nemen.

image

Maar een hamertje met nylon kop werkt ook goed.

image

Ik vind deze het fijnste werken.

image

Let wel op dat je de splitpen er weer op de juiste manier inzet! Her verende kopje moet aan de kant komen waar NIET het pijltje staat.

Ik hen pushpins, zie plaatje:
41MG99xFkEL.AC_SY1000

Tooltje vandaag binnengekregen, ik ga morgenvroeg de band van de Casio inkorten.

2 likes

Het ging perfect met het tooltje, er zitten zelfs 3 reserve punten bij.

2 likes