Welke houden en welke weg doen: G-Shock GW-5000U vs Seiko Prospex SNE573

I LOL’ed. Echt.

1 like

Je moet uiteraard helemaal niets :wink:

F91 weg en de G-Shock als beater gaan gebruiken!

Logische opmerking maar ik wilde juist een keuze tussen deze 2 bieden zonder te refereren naar mijn andere horloges, behalve dat geen van beide als echte beater (of dresser ;)) hoeft te fungeren.

Ik vrees dat dit een populaire optie wordt… :wink:

De GW5K en deze Gshock zijn legendarisch. DLC coating, schroefdeksel, metalen binnenzijde, enorm flexibele band, etc. De Seiko is in zijn klasse niets, onbekend. Als het nu de Seiko Tuna was dan had je qua iconisch gehalte een gelijke. De mijne uit Japan zegt hallo :wave:.

2 likes

Hmm. Dat is een sterk betoog, geef ik toe.

1 like

Seiko houden en begrijp me niet verkeerd ik heb vier g-shocks dus ben een mega fan. Toch zou ik nooit zonder een echt horloge willen, en dan is voor mij er toch eentje met wijzers.

2 likes

Absoluut de G-Shock houden. Iconisch en megacool (Heb er zelf 3, dus misschien een béétje bevooroordeeld).

1 like

Ik zou ze een tijdje houden en kijken welke je in de praktijk het meest draagt (en dan die andere weg doen). Een foto van je hele collectie zou ik wel benieuwd naar zijn!

Succes!

1 like

Dit herken ik heel erg trouwens - ik heb er nu ongeveer 8 maar wil terug naar 3 a 4, omdat ik anders ook te vaak ga twijfelen.

Dit is sowieso goed advies en feitelijk wat ik doe. Deze thread is bedoeld als hulpmiddel in dat proces, wat hopelijk ook voor anderen interessant is.

…en gezien meerdere mensen erom vragen, hier een foto van mijn huidige ‘collectie’:

2 likes

Kijk, daar gaat het dus om.

1 like

Ik zou voor de Casio gaan. Het ultieme werkpaard met een heel eigen smoel, een regelrecht icoon.
De Seiko vind ik bij nader inzien eigenlijk te generiek.

2 likes

Ik heb een beetje hetzelfde als jij, een f91w en deze 5:

De fossil heb ik ooit van mijn vrouw gekregen en die gaat niet weg. De tissot heb ik gekocht toen de fossil kapot leek te zijn als dresser / dagelijks horloge. Ik overweeg nu of is de tissot zal houden of niet. De g shock als beater maar die ga ik denk ik weer verkopen want kan prima met de andere Casio, en de Olma staat al te koop.

De Squale is voor de leuk en draag ik het meest :smiley:. Daarnaast heb ik net een Vostok gekocht omdat ik die te mooi vond om te laten liggen, een beetje een impulsaankoop die wellicht ook snel weer door wordt verkocht.

1 like

De ontwikkeling van de pol is interessant: Erg consistent 60/40 verhouding Seiko/G-Shock. Inmiddels neig ik zelf ook naar een voorkeur…

Een quartz chronometer is een fijn ding… de Tissot is je enige HAQ, denk ik? En de 5610 is ook een klassieker…

1 like

De G-Shock, ik had al gestemd :joy:

1 like

Moeilijke keuze, zijn alletwee degelijke instrumenten. Persoonlijk zou ik wel voor de Seiko opteren. Hij ziet er in alle situaties goed uit, je kan banden wisselen en Solar quartz, perfecte alleskunner. De G-shock is nog meer een weekendhorloge en kan misschien wel gaan vervelen, zo was het bij mij.
Welk gevoel geven de horloges -waar kijk je het liefst naar- en hoe is het draagcomfort?

1 like

Goed punten en vragen… ik kijk graag naar beide en ze dragen allebei erg comfortabel (eigenlijk heel vergelijkbaar met elkaar qua gewicht en hoe ze op de pols zitten). In het geval van de G is dat een zeer aangename verassing want ‘gewone’ G-Shock Squares dragen niet comfortabel voor mij… de GW-5000 heeft een ander gewicht en formaat en draagt dus totaal anders.

Heb jij ook een GW-5000 gehad?

1 like